Szukaj na blogu

piątek, 25 maja 2012

Torcik brzoskwiniowy


Nie zaglądaj ... :) ...

... do lodówki:), jeszcze nie jest gotowe! będziemy jeść jutro kochanie:)



Uwielbiam ciasta, które mają wyraźny smak. Postanowiłam zrobić coś lekkiego, przyjemnego i niezwykle smacznego, ale niewymagającego zbyt wiele pracy i wysiłku;)
Torcik na jaki podam Wam przepis był baaardzo brzoskwiniowy. Delikatny biszkopt niezwykle wyrazista masa, z olejkiem śmietankowy i galaretka z soku brzoskwiniowego oraz galaretki pomarańczowej. Smak jaki powstał zaskoczył mnie samą. Nawet nie sądziłam, że będzie tak smaczny:)

Torcik brzoskwiniowy

Tortownica o średnicy 20 

Na biszkopt:
3 jajka
3 łyżki maki
3 łyżki cukru
1/4 łyżeczka proszku do pieczenia 
1/2 olejku śmietankowego

Na masę:
1/2 litry mleka
1 kostka masła
krem do karpatki 
1 olejek śmietankowy

Na galaretkę:
1 galaretka pomarańczowa
sok z 1 dużej puszki brzoskwiń
1 łyżeczka żelatyny

Wykonanie 

Galaretka:
Galaretkę z żelatyną rozpuścić w  soku z brzoskwiń dopełniając woda do 600 ml. (ogółem)


Biszkopt:
Białka ubić z cukrem na sztywną pianę, dodać cukier i ubić na sztywno. Następnie dodać żółtka i przesianą mąkę z proszkiem.  Tortownicę wyłożyć papierem do pieczenia i przelać ciasto. Upiec w 170 stopniach C przez 20-25 min.
Wystudzić. Wyjąć z tortownicy. 





Masa:
1/2 litry mleka zagotować. Do pozostałego wsypać krem do karpatki i wlać na gotujące się mleko.
Zagotować i ostudzić.
Masło utrzeć na gładką masę i dodawać po łyżce zimny budyń. Do gotowej masy wlać olejek i zmiksować.


Biszkopt włożyć z powrotem do tortownicy i wyłożyć na niego masę, ułożyć na niej brzoskwinie i wylać tężejąca galaretkę. Wstawić do lodówki na całą noc.



Torcik najlepiej smakuje lekko ocieplony temperaturą pokojowa. Najlepiej wyjąć go z lodówki na 1/2 godziny przed spożyciem.




Smacznego:)

17 komentarzy:

  1. Śliczny torcik. Ciasta z galaretką zawsze kojarzą mi się z latem;)

    OdpowiedzUsuń
  2. a ja zajrzałam! bo ten torcik śliczny taki ;]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że zajrzałaś i mam nadzieję, że zostałaś na dłużej:) Pozdrawiam:)

      Usuń
  3. Przepiękny tort! Ja też uwielbiam wypieki o wyrazistym smaku. Brzoskwinia jest jednym z moich ulubonych :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszny i piękny! Najgorsze jest to czekanie;( ale warto;)) Wspaniale połączone smaki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto, warto:) dziękuję, zjedzony do ostatniego okruszka:) Pozdrawiam:)

      Usuń
  5. też bym zaglądała do lodówki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ha ha:) chyba większość z nas tak ma:) Przyznam, że sama sprawdzałam co chwilę, czy to już:)

      Usuń
  6. Wygląda jak z cukierni :)
    Zdolniacha z Ciebie !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za uznanie:) Pozdrawiam i zapraszam do częstego odwiedzania:) Czasem udaje mi się zrobić coś ekstra:)

      Usuń
  7. O nie :D i pokroiłaś zeby do lodówki schowac?
    "Mamooo nieeeee" :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak właśnie uczyniłam:) Powód? zjedliby pływający gdybym tego nie zrobiła:) Pozdrawiam :)

      Usuń
  8. Bardzo efektowny o wyszukanych smakach, pięknie i radosnie się prezentuje !

    OdpowiedzUsuń
  9. Wrażenia czarowne- magiczne

    OdpowiedzUsuń

Witaj miły gościu :)
Dziękuje za odwiedziny :)
Jeśli masz pytanie do przepisu, zadaj je tutaj, a ja postaram się odpowiedzieć na nie w jak najkrótszym czasie.
Pozdrawiam,

Jola