Szukaj na blogu

piątek, 15 marca 2013

Mazurek

mazurek


MAZURECZEK...
Mazureczek...
mazureczek...





Mazurek

Uwielbiam to ciasto, jest tak wyraziste w smaku, że aż nie daje o sobie zapomnieć. Jak już pisałam na Facebooku... zresztą zobaczcie sami KLIK:)

Pierwszy raz dodałam do niego olej, i od razu użyłam oleju lnianego, miałam już okazje go próbować wcześniej przy gotowaniu Kapusty ziemniaczanej, tym razem dodałam go do potrawy słodkiej.
Trafna decyzja, bo smak ciasta nie został zmieniony, ale konsystencja maku już tak, i to na lepiej.

Mazurek

Przepis na blachę od piekarnika czyli ok. 50 na 50 cm

Składniki:

Ciasto kruche:
Upiec na trzy dni przed spożyciem
  • 25 dag mąki
  • 18 dag margaryny
  • 15 dag cukru pudru
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 3 żółtka
Z podanych składników zagnieść ciasto i rozwałkować na blasze wyłożonej papierem pergaminowym. 180 stopni C przez 30 min. 

Mazurek

Masa ze smażonego maku:

  • 30 dag sparzonego mielonego maku (klik- sposób wykonania)
  • 1/4 kostki margaryny 
  • oleju lnianego w ilości rozpuszczonej margaryny
  • 6 łyżek mleka
  • 6 łyżek cukru
  • bakalie ( orzechy, wiśnie drylowane, suszone śliwki, skorka pomarańczowa kandyzowana (co lubicie) drobno pokrojone)
Margarynę rozpuścić, uzupełnić w takiej samej ilości olejem. 
Dodać cukier i rozpuścić. Nie może się zagotować. Dodać zmielony mak, bakalie i zwiększyć ogień,  mieszać wszystko razem przez 15 min, uważając, aby się nie  przypaliło.
Ciepłe wyłożyć na upieczony spód kruchy i rozsmarować równo.  


Mazurek

Masa orzechowa:

  • 20 dag zmielonych orzechów
  • 6 łyżek mleka
  • 1/4 kostki margaryny
  • 6 łyżek cukru

Margarynę rozpuścić z cukrem. Dodać orzechy i mleko, smażyć 15 min, uważając, aby się nie przypaliło. Zimna masę orzechową wykładać na masę makową.

Mazurka polać polewą:
  • 1 śmietana kremówka 30%
  • 1 czekolada gorzka
  • 2 łyżki kakao
  • 3 łyżki cukru
Wszystkie składniki podgrzać, następnie mieszać intensywnie do rozmieszania, a po połączeniu składników zdjąć z ognia i mieszać do wystudzenia. Można użyć miksera na małych obrotach. Zimną polewą oblać mazurek, ale nie w całości, a miejscami.


Oleofarm

Do tego ciasta możecie użyć każdego z tych olejów będzie równie pysznie:) 

Smacznego:) 


21 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Dziękuję, jest naprawde bardzo smaczny:)

      Usuń
  2. wygląda smakowicie:) czestuję się

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bierz nawet dwa:) Raz zakoszyujesz i "przepadłaś":)

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Nie tylko na Wielkanoc, ale robimy go w większe okazje:) Jest i efektowny i przede wszystkim wyśmienity:)

      Usuń
  4. ja w tym roku obiecałam sobie swój pierwszy mazurek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W taki razie spróbuj tego:) Zakochasz się w nim:)

      Usuń
  5. bardzo apetyczne ciasto i aromatyczne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. owszem, mozna tez dodać do maku olejku migdałowego będzie jeszcze bardziej aromatyczne:)

      Usuń
  6. W zeszłym roku podobnego mazurka robiła moja Ciocia - był genialny! Pycha ;) Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie polecam zrobić ten, będziesz miec pewność, czy to ten sam smak:)

      Usuń
  7. Piękny mazurek z makiem, który bardzo, ale to bardzo lubię :) Dodatek oleju lnianego brzmi bardzo zdrowo :) Dzięki za super wpis do mojej akcji na Durszlaku. Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo proszę :) Świetna akcja, a przepis dobry, więc niech inni korzystają:) Pozdrawiam:)

      Usuń
  8. Myślałam, że mazurki sa właśnie z olejem, skoro umieszczasz je na zdjęciach... z margaryną.. to średnio zdrowe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mazurek jest i z margaryną i z olejem:) Tak ma być:) Jest niebiańsko pyszny, i na moim świątecznym stole znów sie pojawi:) Już nie mogę sie doczekać:)))

      Usuń
  9. Zrobiłam, ale od masy orzechowej oddzielił się tłuszcz, może dlatego, że dodałam masła zamiast margaryny.

    OdpowiedzUsuń

Witaj miły gościu :)
Dziękuje za odwiedziny :)
Jeśli masz pytanie do przepisu, zadaj je tutaj, a ja postaram się odpowiedzieć na nie w jak najkrótszym czasie.
Pozdrawiam,

Jola