Przejdź do głównej zawartości

Sałatka z brązowym ryżem


sałatka ryżowa


Wiosna przyszła więc pewnie coraz więcej z nas będzie szukało przepisów na ciekawe sałatki.
Jedni wolą z majonezem, inni z jogurtem, jeszcze inni z sosem winegret.
U mnie w domu lubimy wszystkie, dlatego nie mam problemu z ich komponowaniem:)
Gorzej z nadążaniem ze zrobieniem zdjęć, bo zwykle sałatki pojawiają się na śniadanie, albo kolację, sałatka, którą zaproponuję Wam dziś była u mnie na kolację. 



Składniki na ok. 8 porcji

  • 2 saszetki brązowego ryżu
  • 1 czerwona papryka
  • 4 ogórki kiszone
  • 1 puszka ananasa w kawałkach (odcedzony)
  • 1 puszka kukurydzy
  • 1 słoiczek selera
  • 6 jaj ugotowanych na twardo
  • 2 piersi z kurczaka
  • 2 łyżki majonezu
  • 2 łyżki śmietany
  • sól i pieprz do smak

sałatka ryżowa



Mięso kroimy na drobną kosteczkę i smażymy do miękkości na patelni na łyżce oleju. Ryż gotujemy w lekko osolonej wodzie, aż woreczki będą pękate. Następnie zostawiamy je na ok. 30 min w tej samej wodzie.  Odcedzamy w woreczkach na sitku. Rozcinamy woreczki i przesypujemy do dużej salaterki, albo miski (w celu wymieszania).
Paprykę myjemy i kroimy na kosteczkę, również ogórki kroimy. Jajka skubiemy i przeciskamy przez krateczkę, albo drobno siekamy. Do ryżu dodajemy wszystkie składniki. Mieszamy, doprawiamy solą i pieprzem. Przekładamy do salaterki i podajemy do ciemnego pieczywa. 

Ryż brązowy jak wiadomo dość długo się gotuje, więc warto przygotować go wcześniej. Do tej sałatki celowo został przeze mnie przegotowany, świetnie się "rozpadł" tzn ziarenka się rozpołowiły, ale nie całkiem, a ryż w smaku był rewelacyjny, lekko strzelał pod zębami. Zwykły biały pewnie zrobiłby się w ten sposób na papkę, ale ten nie. Zdecydowanie do sałatki jest wyśmienity:) 




Smacznego:)

Komentarze

Prześlij komentarz

Witaj miły gościu :)
Dziękuje za odwiedziny :)
Jeśli masz pytanie do przepisu, zadaj je tutaj, a ja postaram się odpowiedzieć na nie w jak najkrótszym czasie.
Pozdrawiam,

Jola

Popularne posty z tego bloga

Sałatka z tortellini

Po kilku tygodniach milczenia na blogu, powracam z przepyszną sałatką z tortellini i pora. Bardzo szybka, łatwa i  nieco inna niż te które jadłam do tej pory. Polecam :)  Składniki na sporą porcję (ok. 8 - 10 osób)

Syrop z sosny

Pierwszy raz robię go sama. Pędy zbierałam w lesie z dala od szosy, i Wam radzę to samo, ponieważ nie wolno ich myć przed zasypaniem cukrem najlepiej, aby nie miały zanieczyszczeń.

Rolada serowa

Przepis na tą przystawkę otrzymałam od mojej sąsiadki Pani Bogusi:) Wspaniała przegryzka do piwka, ale też świetnie nadaje się na kanapki.

Jeżyna - konfitura, dżem...

 Tym razem za szkłem zamknęłam jeżynę.

Ciasto ala 3 - BIT na biszkopcie

Ciasto które znika tak samo szybko jak To Zanim zdążyłam się obejrzeć w blaszce ostał się jeden jedyny kawałek ten ze zdjęcia. Pomimo tego że nie ma pięknej fotki jest warte wypróbowania. dzieci były nim zachwycone. Polecam!    Na biszkopt: 4 jajka 6 łyżek cukru kryształu 3 łyżki mąki pszennej  1 łyżka mąki ziemniaczanej 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia