Szukaj na blogu

wtorek, 8 kwietnia 2014

Sernik czekoladowy - przepis

Kilka razy myślałam o tym, aby go upiec. Wydawał mi się dość skomplikowany, bo ser i czekolada jakoś mi nie bardzo grały ze sobą. W rezultacie wyszło coś pysznego, tajemniczego i bardzo bardzo czekoladowego. 

sernik czekoladowy

Poniżej podaję Wam przepis na sernik czekoladowy, który podpatrzyłam na kilkunastu blogach kulinarnych. Jednak przepis zaczerpnęłam z blogu Ewy,  co prawda zmieniłam trochę składniki i takie Wam też podaję.


Składniki:

Na spód
  • 200g kruchych ciasteczek maślanych (użyłam domowej roboty)
  • 100g masła
  • 2 łyżki kakao
  • 50g cukru pudru

Ciastka zmielić połączyć z pozostałymi składnikami.  Tortownice o średnicy 24 cm wyłożyć papierem do pieczenia i zamknąć. Boki tortownicy wysmarować masłem. Przełożyć masę ciasteczkową i wyrównać powierzchnię (tylko spód ma być przykryty) i wstawić do lodówki na co najmniej 20 minut.

Masa serowo-czekoladowa
  • 1 kg sera z wiaderka z wanilią
  • 200g gorzkiej czekolady minimum 53% kakao
  • 200g cukru
  • 4 jajka 
  • 100 ml śmietany 36%
  • 2 łyżki  ciemnego kakao
Zmiksować ser, cukier i kolejno dodawać jajka (całe), następnie wlać śmietanę i zamieszać dokładnie, ale delikatnie. Dodać cienka stróżką ciepłą jeszcze (ale nie gorącą) czekoladę. Zamieszać do połączenia składników. Przelać masę na ciasteczkowy spód. Piec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni C przez 60 minut. 

Sernik pozostawić w wyłączonym piekarniku na godzinę. Wyjąć i ostudzić. następnie wstawić do lodówki na minimum 5 godzin. Wyjąć z lodówki i polać polewą.
Polewa
  • 1/4 kostki margaryny
  • 2 łyżki kakao
  • 2 łyżki cukru pudru
  • 50g śmietany 36%
Margarynę połączyć z cukrem i rozpuścić. Dodać kakao, a następnie śmietankę. Zamieszać do połączenia składników. Wystudzić i wylać na sernik.Schłodzić i posypać tartą czekoladą.



Mój sernik podczas pieczenia bardzo wyrósł bokami, później nieco boki opadły i powstały pęknięcia. Polewa która w nie się wlała po przekrojeniu serniczka bardzo ładnie wypłynęła na bok tworząc czekoladowy sos.



6 komentarzy:

  1. Ta wypływająca czekolada- hmmm wygląda przepysznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. i ta wypływająca z boku czekolada... mniam!

    OdpowiedzUsuń
  3. czysta rozkosz dla podniebienia:) mmmmmmmmmm

    OdpowiedzUsuń
  4. pyszności, świetnie wygląda:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mmmm ale cudownie apetyczny!!!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda fenomenalnie, szczególnie z tą wypływającą z wnętrza czekoladą... :)

    OdpowiedzUsuń

Witaj miły gościu :)
Dziękuje za odwiedziny :)
Jeśli masz pytanie do przepisu, zadaj je tutaj, a ja postaram się odpowiedzieć na nie w jak najkrótszym czasie.
Pozdrawiam,

Jola