Szukaj na blogu

sobota, 10 maja 2014

Torcik Tiramisu



Torcik Tiramisu

Klasyka na talerzu. Tiramisu - inaczej poderwij mnie. Ta nazwa świetnie pasuje do tego ciasta, ponieważ po pierwszym kęsie doznajemy bardzo przyjemnych odczuć:)
Torcik bardzo prosty w wykonaniu. Można do niego użyć kupnych biszkoptów, albo własnoręcznie upieczonego biszkoptu, ja zrobiłam ja.
Moje tiramisu powstało z resztek jasnych biszkoptów. Nie ma więc idealnie gładkich warstw, ale wcale mu to w niczym nie ujmuje, bo smakuje wyśmienicie. 
Wersja tego słynnego deseru jaka Wam proponuję nie zawiera w kremie jaj. Jakoś nie mogę się przełamać do spożywania surowych jaj.
Do skosztowania tego ciasta zaprosiłam dwie koleżanki i obie stwierdziły po pierwszym kęsie "wow"! Tak więc sami wypróbujcie:) 
Przepis:



Składniki na tortownicę 15 cm.

Biszkopt z 3 jaj (na blogu znajdziecie kilka przepisów na niego). Użyłam tego z octem.

Krem
  • 300 ml śmietany 36%
  • 250g serka mascarpone
  • 1 kopiata łyżka cukru pudru
  • 1 łyżeczka żelatyny rozpuszczona w 1/3 szklanki wrzątku (przestudzona do temp. pokojowej)



Poncz
  • 2 łyżki kawy rozpuszczalnej zalać 1 szklanką wrzątku, posłodzić 3 łyżkami cukru. Wystudzić.
  • 2 łyżki likieru amaretto

Kakao do obsypania 


Wykonanie 

Biszkopt przekroić na trzy blaty. Tortownice w jakiej pieklimy biszkopt wyłożyć folią spożywczą  razem z bokami. Położyć spodni biszkopt. Amaretto wymieszać z kawą. skropić 4 łyżkami ponczu.
Śmietanę, serek i cukier puder  ubić na sztywno, dodać żelatynę. Podzielić na trzy części. Na pierwszy blat nałozyć jedną część masy. Znów biszkopt. Skropić 1/2 ponczu jaki został. Znów śmietana i ostatni biszkopt, nasączyć go pozostałym ponczem. Ostatnia część masy można wycisnąć przez szpryce tworząc beziku, albo posmarować jak u mnie i posypać obficie kakao. Wstawić do lodówki na co najmniej 4 godziny.


Ciasto jest bardzo kawowe, i bardzo wilgotne. Nam bardzo smakuje, koniecznie do powtórzenia z równiutkimi blatami biszkoptu. Ale teraz w planie mam inne tiramisu, ze składnikiem, który niedawno dostałam od Marzenki. Dziękuję :)


Smacznego :)

3 komentarze:

  1. mniaaaam....coś co kocham!!!! chętnie skorzystam!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. wygląda rewelacyjnie, mniam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda mega apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń

Witaj miły gościu :)
Dziękuje za odwiedziny :)
Jeśli masz pytanie do przepisu, zadaj je tutaj, a ja postaram się odpowiedzieć na nie w jak najkrótszym czasie.
Pozdrawiam,

Jola