Przejdź do głównej zawartości

Ach!!! TA BEZA... mmm palce lizać...




Dawno, dawno temu... :)







Tak!:) Dawno temu nie jadłam swojskich, domowych bez. Pamiętam, że zawsze robiła je moja ciocia na imieniny. Oczywiście ogromne ilości i wszystkie je pałaszowałam ze smakiem (na wynos też były:)). 
Teraz ja postanowiłam je zrobić, co prawda moje nie są z pieca kaflowego, ale z elektrycznego piekarnika, ale i tak były wyśmienite:) 

Przepis na te tutaj dostałam od koleżanki z pracy Basi, za co jej dziękuję:)

Żeby je wykonać będziemy potrzebować:


  • 1 filiżankę białek
  • 2 filiżanki drobnego cukru (nie pudru)
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • sok z 1/2 cytryny








Piekarnik nagrzewamy do 100 stopni C. W tym czasie ubijamy białka na sztywno i dodajemy do nich cukier oraz pozostałe składniki. Ubijamy wszystko na sztywną masę. Przekładamy ją do rękawa cukierniczego z końcówką gwiazdki i wyciskamy bezy dowolnej wielkości, w odstępach 1 -2 cm jedna od drugiej. Wstawiamy do nagrzanego piekarnika i suszymy ok 120-150 min. w zależności od wielkości bez. Im większe tym dłużej suszymy. Jeśli piekarnik posiada kilka poziomów można suszyć kilka pięter naraz, podczas suszenia zamieniając blaszki kilkakrotnie poziomami.















 SMACZNEGO:)

Komentarze

  1. to ja poproszę takiego bezika:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Chyba muszę zapisać ten przepis, bo od dawna "za mną chodzą" te bezy ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie:) Szybko się robi, trochę dłużej się suszą, ale warto zaczekać bo Niebo w gębie:)

      Usuń
  3. Filiżanka to ile ml , g ?

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy jej nie mierzyłam, ale mieści się w niej ok. 5 białek:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Witaj miły gościu :)
Dziękuje za odwiedziny :)
Jeśli masz pytanie do przepisu, zadaj je tutaj, a ja postaram się odpowiedzieć na nie w jak najkrótszym czasie.
Pozdrawiam,

Jola

Popularne posty z tego bloga

Sałatka z tortellini

Po kilku tygodniach milczenia na blogu, powracam z przepyszną sałatką z tortellini i pora. Bardzo szybka, łatwa i  nieco inna niż te które jadłam do tej pory. Polecam :)  Składniki na sporą porcję (ok. 8 - 10 osób)

Syrop z sosny

Pierwszy raz robię go sama. Pędy zbierałam w lesie z dala od szosy, i Wam radzę to samo, ponieważ nie wolno ich myć przed zasypaniem cukrem najlepiej, aby nie miały zanieczyszczeń.

Jeżyna - konfitura, dżem...

 Tym razem za szkłem zamknęłam jeżynę.

Rolada serowa

Przepis na tą przystawkę otrzymałam od mojej sąsiadki Pani Bogusi:) Wspaniała przegryzka do piwka, ale też świetnie nadaje się na kanapki.

Ciasto ala 3 - BIT na biszkopcie

Ciasto które znika tak samo szybko jak To Zanim zdążyłam się obejrzeć w blaszce ostał się jeden jedyny kawałek ten ze zdjęcia. Pomimo tego że nie ma pięknej fotki jest warte wypróbowania. dzieci były nim zachwycone. Polecam!    Na biszkopt: 4 jajka 6 łyżek cukru kryształu 3 łyżki mąki pszennej  1 łyżka mąki ziemniaczanej 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia