Przejdź do głównej zawartości

Otwarty Festiwal Tortów Artystycznych Warszawa 2014

W miniony weekend 6 i 7 czerwca  w Warszawie odbył się OFTA zorganizowany przez Tortownia.pl, postanowiłam i ja zgłosić moje prace do konkursu w konkurencjach na Małe Formy i  Tort Weselny.
Z całej Polski przyjechało wiele pięknych prac. Najwięcej bo 10 na konkurencję tort weselny. Wszystkie prace piękne i ciekawe. A te z konkurencji w której zajęłam miejsce na podium w całej okazałości na poniższym zdjęciu.



Mój tort zajął w tej konkurencji III miejsce, i jest to dla mnie wielkie wyróżnienie.
Torty przygotowywane były na atrapach styropianowych, i dziękuję w tym miejscu mojemu Tatusiowi, bo gdyby nie on i jego zdolne rączki atrap bym nie miała. Do konkursu przygotowywałam się około 3 tygodnie, najpierw plan jak ma wyglądać tort, czy okrągły, czy kwadratowy, a i romb mi po głowie chodził. W końcu ostatecznie zostało koło, poniekąd dlatego, że chciałam dolna kondygnacją zasymbolizować spódnice mazowszanki. Druga kondygnacja to symbole Londynu, gdzie mieszkają Państwo Młodzi, a trzecia to oni sami i perły, które uwielbia Pani Młoda.  


Całość bardzo mi się podoba waży ok. 10 kg. i miałam ją zawieźć do Warszawy autobusem... taki miałam plan, jednak kiedy gotowy tort zobaczył mój mąż postanowił nie puszczać mnie z nim samej, dzięki czemu mogłam spędzić z Nim weekend w stolicy:) Z całego serca mu dziękuję za to, że był ze mną, mimo iż nie było to łatwe ze względu na jego pracę. Dziś wiem, że bez niego nie dałabym rady dotrzeć z moim tortem do Stolicy w całości, po prostu jest bardzo ciężki i bardzo delikatny. 
Cały pobyt w Warszawie uważam za bardzo udany, i na pewno jeśli tylko będzie taka możliwość pojadę na OFTA za rok :) Na Festiwalu spotkałam wielu znajomych między innymi Bogusię i Beatę z Polskiego Turnieju Wypieków, oraz Anię i Anię z ostatniego szkolenia w Tortowni. Poznałam też wiele nowych osób takich samych pasjonatów cukiernictwa jak ja.


A teraz pokrótce o Festiwalu. Całość wydarzenia została przeprowadzona tak, aby można było jak najwięcej skorzystać z wiedzy specjalistów w dziedzinie cukiernictwa. 6 czerwca tuż po ocenach praz przez jury dla uczestników konkursu w siedzibie organizatora Tortownia.pl odbyły się warsztaty "Biblioteka Smaku" prowadzone przez Panią Bożenę Sikoń. Naszym zadaniem było kosztowanie deserów i odgadywanie z jakich składników zostały wykonane. Zadanie proste nie było, bo choć wiodące smaki w większości były wyczuwalne od razu tak pewnych nut musieliśmy długo szukać. Smaki były odgadywane w formie mini konkursu, i ta drużyna która zgadła ich najwięcej ze wszystkich trzech deserów otrzymała prezent niespodziankę:) 
Miło mi ze to właśnie drużyna w której się znajdowałam okazała się być najlepsza!

A oto desery jakie smakowaliśmy
Deser nr 1 został zjedzony zanim zdążyłam zrobić mu zdjęcie

Deser nr 2


Deser nr 3


Twardo myślimy nad smakami ostatniego deseru.


Moment wręczania nagród - Pani Bożena Sikoń, Bogusia (koleżanka z PTW) Marta i ja :)




Drugi dzień obfitował w pokazy cukiernicze, na które przybyło bardzo dużo osób. Poza tym wszystkim co działo się wokół Festiwalu znalazł się tez czas na spędzenie go z uczestnikami i organizatorami przy herbatce. Miło tak porozmawiać z osobami, które czują taki sam zapał i miłość do cukiernictwa jak ja. Wymiana doświadczeń, sposobów wykonania różnych rzeczy, dekoracji bezcenne. 
Poniżej prace które zostały nagrodzone przez Jury w składzie:

Agnieszka Klimczak
Bożena Sikoń-Wojtal
Tadeusz Branecki
Iga Sarzyńska
Jarmila Buczyńska
Marta Gessler



I miejsce w kategorii Kwiaty cukrowe


II miejsce w kategorii Kwiaty cukrowe


I miejsce w kategorii Tort w stylu dowolnym


II miejsce w kategorii Tort w stylu dowolnym


III miejsce w kategorii Tort w stylu dowolnym


I miejsce w  kategorii Małe formy



II miejsce w  kategorii Małe formy


III miejsce w  kategorii Małe formy



I miejsce w  kategorii Tort weselny 


II miejsce w  kategorii Tort weselny


III miejsce w  kategorii Tort weselny 

 Pamiątkowe zdjęcie z jurorami :)


Można by jeszcze dużo pisać o Festiwalu i zamieszczać dużo zdjęć, ale za jakiś czas będzie można o nim poczytać w czasopiśmie branżowym cukierników i piekarzy  "Mistrz Branży" i tam na pewno będzie informacji na ten temat co niemiara.
Część zdjęć wykorzystanych w tym poście otrzymałam od Pani Anny Kania P.O. Redaktor Naczelnej "Mistrz Branży" za które serdecznie dziękuję.

Komentarze

  1. Wspaniała impreza! dzięki za relacje i zdjęcia! rozwijaj się Jolcia dalej. Cieszę się z każdego Twojego spełnienia i trzymam kciuki za realizację dalszych planów. Buziaki

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Witaj miły gościu :)
Dziękuje za odwiedziny :)
Jeśli masz pytanie do przepisu, zadaj je tutaj, a ja postaram się odpowiedzieć na nie w jak najkrótszym czasie.
Pozdrawiam,

Jola

Popularne posty z tego bloga

Sałatka z tortellini

Po kilku tygodniach milczenia na blogu, powracam z przepyszną sałatką z tortellini i pora. Bardzo szybka, łatwa i  nieco inna niż te które jadłam do tej pory. Polecam :)  Składniki na sporą porcję (ok. 8 - 10 osób)

Syrop z sosny

Pierwszy raz robię go sama. Pędy zbierałam w lesie z dala od szosy, i Wam radzę to samo, ponieważ nie wolno ich myć przed zasypaniem cukrem najlepiej, aby nie miały zanieczyszczeń.

Jeżyna - konfitura, dżem...

 Tym razem za szkłem zamknęłam jeżynę.

Rolada serowa

Przepis na tą przystawkę otrzymałam od mojej sąsiadki Pani Bogusi:) Wspaniała przegryzka do piwka, ale też świetnie nadaje się na kanapki.

Ciasto ala 3 - BIT na biszkopcie

Ciasto które znika tak samo szybko jak To Zanim zdążyłam się obejrzeć w blaszce ostał się jeden jedyny kawałek ten ze zdjęcia. Pomimo tego że nie ma pięknej fotki jest warte wypróbowania. dzieci były nim zachwycone. Polecam!    Na biszkopt: 4 jajka 6 łyżek cukru kryształu 3 łyżki mąki pszennej  1 łyżka mąki ziemniaczanej 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia