Przejdź do głównej zawartości

Napój miętowo - cytrynowy

Fot. J. Augustyn



W niedużym i niemałym ogrodzie, pod stara gruszą, pomiędzy truskawkami, poziomkami i licznymi gatunkami kwiatów i warzyw w maminym ogródku rośnie sobie zielona roślinka zwana miętą. Wspaniała jako lekarstwo na liczne choroby, używana też dość powszechnie do produkcji słodyczy, soków i napoi.

Ponieważ herbatki miętowe własnej produkcji są najlepsze zebrałam jej młode listki i postanowiłam ususzyć.

Niestety, do suszenia nie doszło, ponieważ pewna osoba poddała mi myśl na taki oto napój miętowo - cytrynowy. ...


Zrobienie go w domu jest bardzo proste. 

Na dwa litry napoju potrzebujemy ok. 
  • 2 garści świeżych liści mięty, 
  • 2 cytryny
  • 2 l wody
  • 2 łyżki cukru

1 litr wody gotujemy i wrzątkiem zalewamy liście mięty. Następnie przykrywamy spodkiem lub talerzykiem na ok. 10 min. przecedzamy i do wywaru dodajemy cukier. Przelewamy do dzbanka dodajemy zaparzone wcześniej liście i wyciskamy sok z 1 cytryny. Mieszamy. Uzupełniamy zimną wodą mineralna lub odfiltrowaną. Wkrawamy plasterki z 1/2 cytryny. Resztę cytryny również kroimy na plastry i dekorujemy nimi uprzednio namoczone w cukrze kieliszki lub szklaneczki. Do kieliszka przelewamy napój, dodajemy kilka listków mięty i 1 plasterek cytryny. Pijemy przez słomkę :)






Fot. J. Augustyn













Fot. J. Augustyn





Fot. J. Augustyn





Fot. J. Augustyn



Smacznego:)

Komentarze

  1. O tak... Idealny na upały :)
    W Krakowie znów zapowiadają prawie 30 stopni. Przydała by się szklaneczka dla ochłodzenia :)

    Miłego dnia :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam takie napoje! Miętowo-cytrynowy doskonale orzeźwia, jest idealny na takie upalne dni! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi to słyszeć:) U mnie dziewczynki nie mogły sie oderwać od "szklaneczek". Pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Świetne!I sama robię własnie taką lemoniadkę na codzień :) Tylko nie daje cukru, a miód! :) Uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Więc Twoja wersja jest na pewno zdrowsza:) Jednak smak jest inny:) Pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Jolu, jak samopoczucie? Chętnie przygotuję sobie taki orzeźwiający napój:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam, idealny na taką pogodę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdrowy i bardzo tani:) Pychunia:) Pozdrawiam :)

      Usuń
  6. Świetny na ochłodę :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Idealny napój na upały ! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Powtórzę się i też powiem, że na upały w sam raz! :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są tacy, co to raz wypiją i śni się im później całą noc:)

      Usuń
  9. fantastyczne zdjęcia, sczególnie pierwsze. poproszę, najlepiej cały dzbanek :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Witaj miły gościu :)
Dziękuje za odwiedziny :)
Jeśli masz pytanie do przepisu, zadaj je tutaj, a ja postaram się odpowiedzieć na nie w jak najkrótszym czasie.
Pozdrawiam,

Jola

Popularne posty z tego bloga

Sałatka z tortellini

Po kilku tygodniach milczenia na blogu, powracam z przepyszną sałatką z tortellini i pora. Bardzo szybka, łatwa i  nieco inna niż te które jadłam do tej pory. Polecam :)  Składniki na sporą porcję (ok. 8 - 10 osób)

Syrop z sosny

Pierwszy raz robię go sama. Pędy zbierałam w lesie z dala od szosy, i Wam radzę to samo, ponieważ nie wolno ich myć przed zasypaniem cukrem najlepiej, aby nie miały zanieczyszczeń.

Jeżyna - konfitura, dżem...

 Tym razem za szkłem zamknęłam jeżynę.

Rolada serowa

Przepis na tą przystawkę otrzymałam od mojej sąsiadki Pani Bogusi:) Wspaniała przegryzka do piwka, ale też świetnie nadaje się na kanapki.

Ciasto ala 3 - BIT na biszkopcie

Ciasto które znika tak samo szybko jak To Zanim zdążyłam się obejrzeć w blaszce ostał się jeden jedyny kawałek ten ze zdjęcia. Pomimo tego że nie ma pięknej fotki jest warte wypróbowania. dzieci były nim zachwycone. Polecam!    Na biszkopt: 4 jajka 6 łyżek cukru kryształu 3 łyżki mąki pszennej  1 łyżka mąki ziemniaczanej 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia