Przejdź do głównej zawartości

Mini zapiekanki - różyczki

Dziś kompletnie nie to miało być na obiad, co zostało podane!:) Mianowicie, miał być ryż z truskawkami z maminego ogródka. Właściwie, to nie wiem dlaczego go nie zrobiłam. Dzieci wręcz za nim przepadają, zresztą ja też. Jedynie mąż zostałby poszkodowany, bo zjeść by zjadł, ale najeść by się nie najadł!:)
Otworzyłam lodówkę i pierwsze co, to w moje ręce niemalże wpadła wczorajsza zupa, taka na kości z wiejskiego kurczka. Zupa, którą wczoraj gotowałam koło 4 godziny:), nie, nie zapomniałam jej wyłączyć po prostu jeśli gotuję zupę to na wywarze z rosołu, więc najpierw musiałam go sporządzić. Kiedy mam dzień pracujący nie mam czasu na takie "zabawy" ale ostatnio odpoczywam w domku więc mam na to czas. Nie znaczy to wcale, że stałam cztery godziny przy garach:) O nie! co to to nie!:) po prostu nastawiłam kość z marchewką, selerem i się gotowało. Ja w miedzy czasie przygotowałam pieczarki, magę (to takie liście podobne z wyglądu do pietruszki, ale znacznie większych rozmiarów), pietruszkę zieloną i koperek. Pokroiłam ziemniaczki zrobiłam kluseczki lane i przygotowałam makaron niteczki (taki do rosołu). Wszystko to w odpowiednim czasie stopniowo wrzucałam do garnka. Dodałam też przyprawy jak sól. pieprz i odrobinę ziarenek smaku jakie otrzymałam od Firmy Winiary.
Kiedy zupka była już prawie gotowa dodałam makaron i wlałam kluseczki. Zagotowałam i zrobił się obiadek dwudniowy :) Tak więc dziś była zupka i coś jeszcze! tylko, co!? jak to nazwać!?:) nie mam zielonego pojęcia. 
Może po kolei zacznę opisywać moje dzisiejsze poczynania obiadowe.



Nie wiem jak Wy, (choć co do niektórych z Was już wiem, że robicie podobnie), ale ja staram się nie marnować jedzenia. Mam tendencje do przygotowywania zbyt dużych porcji obiadowych, stąd moje zapasy.(taka już jestem:)) Zwykle przesadzam z przygotowywaniem mięsa. Zdarza się, że kotletów zrobię na dwa dni, albo i lepiej. Wówczas to czego nie zjemy wkładam do zamrażarki. Tak było kilka dni temu. Ale dziś naszła mnie ochota na zapiekane ziemniaczki, nie frytki, czy takie z patelni, w pierwszej chwili pomyślałam o zapiekance mięsno ziemniaczanej z warzywami, ale wpadł mi do głowy pomysł, żeby zrobić mini zapiekanki w foremkach do robienia mufinek. Wyjęłam 5 kotletów mielonych wieprzowo- wołowych i 4 drobiowe. Pokroiłam na drobne kawałeczki i przesmażyłam na patelni z dodatkiem pieprzu, papryki słodkiej, soli i suszonego czosnku. Wymieszałam i dodałam pęczek pokrojonego świeżego szpinaku (też od mamy). Zamieszałam i odstawiłam. Pokroiłam 1 pomidora ( ze sklepu:D) i dodałam do mieszanki. 
Foremki na mufinki wysmarowałam oliwą z oliwek. Obrałam 6 dużych ziemniaków i pokroiłam na cienkie plastry po długości. Im cieńsze tym lepsze, moje były trochę za grube:( ziemniaki skropiłam oliwą i posypałam odrobina soli. Zostawiłam na 15 minut. 


Na dno każdego wgłębienia włożyłam plasterek ziemniaka, (wycięłam szklanka na wielkość dna) na około każdego wgłębienia ułożyłam plasterki ziemniaczków w środek włożyłam farsz mięsny. Po wypełnieniu wszystkich wgłębień nagrzałam piekarnik do 190 stopni C.  i piekłam przez 40 min.  Przed końcem pieczenia każdą mini zapiekankę polałam ketchupem (sam farsz) i posypałam serem żółtym. Podałam z sałatami jakie rosną w ogrodzie mamy. Masłowa, zielona i czerwona strzępiasta oraz lodowa, delikatnie skropione oliwą i octem balsamicznym, dodałam im sypką przyprawę do sałat koperkowo - ziołową. 



Moje mini zapiekanko - różyczki:) podawałam na sałatce. Gorące wyjęte prosto z pieca!
Powiem Wam, że z takich resztek można wyczarować  całkiem smaczny i piękny obiadek!



Smacznego:)


Komentarze

  1. ale jak apetycznie wygląda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję:) Zapomniałam dodać, że ziemniaczki były chrupiące:) Jest jeszcze dwie zapiekanki w piekarniku:)

      Usuń
  2. Jak Ty z resztek gotujesz takie obiady, to jak wyglądają i smakują te z pierwotnego pomysłu;) Super to wymyśliłaś;) Pysznie i pięknie podane!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ewuś:) To jak wyglądają te z pierwszego pomysłu - jak to ujęłaś, zależy od dnia, zawartości lodówki, czasem też portfela:) Pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Urocze te zapiekaneczki!

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny obiad wyczarowałaś. Uwielbiam takie kuchenne wariacje! Wyglądają niesamowicie apetycznie. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, czasem lubię tak sobie odmienić obiadek:)

      Usuń
  5. Super pomysł,jak ślicznie wyglądają!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie sa skomplikowane w wykonaniu!Polecam zrobić:) Pozdrawiam :)

      Usuń
  6. ja tez lubie uzywac formy muffinkowej do celow wszelakich, ale takich rozyczek jeszcze nie probowalam. Pomysl pierwsza klasa!

    OdpowiedzUsuń
  7. Danie wygląda przepysznie! świetny pomysł!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coś prostego, coś z niczego i rzeczywiście pysznego! Polecam :)

      Usuń
  8. Anonimowymaja 31, 2012

    Przepraszam a znajdzie się dla mnie choć kawałek??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obawiam się że już nie ma nic:) Wczoraj trzeba było wpaść:) Pozdrawiam :)

      Usuń
  9. Bardzo ciekawy pomysł, danie wygląda super pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wygląda bardzo smakowicie:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Witaj miły gościu :)
Dziękuje za odwiedziny :)
Jeśli masz pytanie do przepisu, zadaj je tutaj, a ja postaram się odpowiedzieć na nie w jak najkrótszym czasie.
Pozdrawiam,

Jola

Popularne posty z tego bloga

Sałatka z tortellini

Po kilku tygodniach milczenia na blogu, powracam z przepyszną sałatką z tortellini i pora. Bardzo szybka, łatwa i  nieco inna niż te które jadłam do tej pory. Polecam :)  Składniki na sporą porcję (ok. 8 - 10 osób)

Syrop z sosny

Pierwszy raz robię go sama. Pędy zbierałam w lesie z dala od szosy, i Wam radzę to samo, ponieważ nie wolno ich myć przed zasypaniem cukrem najlepiej, aby nie miały zanieczyszczeń.

Jeżyna - konfitura, dżem...

 Tym razem za szkłem zamknęłam jeżynę.

Rolada serowa

Przepis na tą przystawkę otrzymałam od mojej sąsiadki Pani Bogusi:) Wspaniała przegryzka do piwka, ale też świetnie nadaje się na kanapki.

Ciasto ala 3 - BIT na biszkopcie

Ciasto które znika tak samo szybko jak To Zanim zdążyłam się obejrzeć w blaszce ostał się jeden jedyny kawałek ten ze zdjęcia. Pomimo tego że nie ma pięknej fotki jest warte wypróbowania. dzieci były nim zachwycone. Polecam!    Na biszkopt: 4 jajka 6 łyżek cukru kryształu 3 łyżki mąki pszennej  1 łyżka mąki ziemniaczanej 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia