Przejdź do głównej zawartości

Domowa spiżarnia - Dżem truskawkowy





Obiecany przepis na dżem truskawkowy:)



Dżem jest tak prosty w wykonaniu, że nie wiem czy powinnam pisać przepis, bo znajduje się na opakowaniu każdego żelfiksu:) ale co tam:) napiszę;)

Od kilku kat przygotowuję go w ten sam sposób. 

Owoce, żelfiks, cukier i kwasek cytrynowy. 
Z przepisu jaki Wam podam wychodzi 27 takich ślicznych malutkich słoiczków dżemiku jakie widzicie na zdjęciu:)
Zaczynamy od przygotowania słoików. 





Myjemy je i sparzamy wrzątkiem. 
Trzeba uważać, aby nie popękały. 
To samo robimy z zakrętkami, choć je zagotowujemy. 

Na dżem potrzebujemy:

27 słoiczków wielkości chrzanu Polonaise
  • 3 kg truskawek
  • 3 1/2 opakowania żelfiksu 2:1 
  • 1 1/2 kg cukru
  • 1 łyżeczka kwasku cytrynowego (daje się go dla utrzymania ładnego świeżego koloru)

Truskawki myjemy i obieramy z szypułek. Przekładamy do dużego garnka i rozdrabniamy tłuczkiem do ziemniaków. Truskawki maja być zgniecione, a nie rozdrobnione. 
Do truskawek dodajemy fiksy i mieszamy. Dodajemy kwasek. Wstawiamy garnek  na ogień i zagotowujemy (zgodnie z przepisem na opakowaniu) Dodajemy cukier i ponownie gotujemy na małym ogniu ok. 3 min. Gorący dżem pojedynczo  przekładamy do słoiczków i od razu zakręcamy. Musi być wrzątek. Robimy tak ze wszystkimi słoikami. Jeśli postąpimy według tej instrukcji nie będzie potrzeby pasteryzacji słoików. W przeciwnym wypadku trzeba je pasteryzować, ale niestety ja tego nie robię więc nie podam czasu w jakim powinna się odbyć pasteryzacja:)
Nie zależnie od tego czy będziemy pasteryzować czy nie wrzące słoiczki należy podokręcać szczelnie i odwrócić do góry dnem na ok. 2h. Po tym czasie można je odwróci powrotem. 





Jak widzicie na zdjęciach jedne słoiczki maja pelerynki inne nie:) Moje słoiczki maja cudowny kształt baniaczków i wybijane wzorki owocowe. Jakoś tak nie bardzo producent dopasował zakrętki bo są z warzywami:) a słoiczki ewidentnie na owoce, ale jak widzicie część zakryłam serwetkami i ozdobiłam wstążeczka :) Są urocze:)










































Komentarze

  1. Koszyczek pełen pyszności :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudowne! Przepiękne słoiczki! Pyszny koszyk!
    Robię podobnie, też z opakowania żelfixu, tylko bez kwasku i daję troszkę mniej cukru - bo mój M. i tak za dużó go zjada wszędzie gdzie się da;(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) Twojego chleba mi do tych dżemików brakuje:( Ach Ci mężczyźni:)Twoje dżemiki są cudne, moje muszą być słodkie, bo jem je ja i dzieci:) a my lubimy słodycze;)

      Usuń
  3. Przepięknie to wygląda :) A czym owinęłaś słoiki? To jakieś serwetki, czy materiał? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To serwetki jednorazowe trzywarstwowe przecięte na cztery części:) Oddzielona każda warstwa i złożona w gwiazdkę:) Można użyć lnianego putna będzie i ładniej i praktyczniej, szczególnie jeśli będzie się je wynosić do piwnicy gdzie jest wilgoć:) U mnie jej nie ma(wilgoci) dlatego użyłam serwetek:) Pozdrawiam i dziękuje za komentarz:)

      Usuń
  4. ale cudnie te słoiczki wyglądają, przewiązane tymi słomkami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, ciesze się, że się podobają:) Można śmiało taki słoiczek dać w prezencie:)Pozdrawiam i zapraszam częściej:)

      Usuń
  5. Fantastyczne słoiczki :) nie ma to jak domowy dżem albo konfitura :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ha, ha właśnie zrobiłam takie same i zupełnie przypadkowo trafiłam na identyczne słoiczki w Tesco, tyle ze wybrałam te z owocami (bo są i z owocami i warzywami zakrętki). Moje słoiczki stoją właśnie odwrócone, aby się zamknęły ;)
    Dziękuję za przepis ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Witaj miły gościu :)
Dziękuje za odwiedziny :)
Jeśli masz pytanie do przepisu, zadaj je tutaj, a ja postaram się odpowiedzieć na nie w jak najkrótszym czasie.
Pozdrawiam,

Jola

Popularne posty z tego bloga

Sałatka z tortellini

Po kilku tygodniach milczenia na blogu, powracam z przepyszną sałatką z tortellini i pora. Bardzo szybka, łatwa i  nieco inna niż te które jadłam do tej pory. Polecam :)  Składniki na sporą porcję (ok. 8 - 10 osób)

Syrop z sosny

Pierwszy raz robię go sama. Pędy zbierałam w lesie z dala od szosy, i Wam radzę to samo, ponieważ nie wolno ich myć przed zasypaniem cukrem najlepiej, aby nie miały zanieczyszczeń.

Jeżyna - konfitura, dżem...

 Tym razem za szkłem zamknęłam jeżynę.

Rolada serowa

Przepis na tą przystawkę otrzymałam od mojej sąsiadki Pani Bogusi:) Wspaniała przegryzka do piwka, ale też świetnie nadaje się na kanapki.

Ciasto ala 3 - BIT na biszkopcie

Ciasto które znika tak samo szybko jak To Zanim zdążyłam się obejrzeć w blaszce ostał się jeden jedyny kawałek ten ze zdjęcia. Pomimo tego że nie ma pięknej fotki jest warte wypróbowania. dzieci były nim zachwycone. Polecam!    Na biszkopt: 4 jajka 6 łyżek cukru kryształu 3 łyżki mąki pszennej  1 łyżka mąki ziemniaczanej 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia