Przejdź do głównej zawartości

Marchewka zasmażana


Marchewka zasmażana





Czy Wy też robicie ją tak rzadko jak ja? 
Zupełnie nie rozumiem, dlaczego nie mam jej w moim menu przynajmniej dwa razy w miesiącu:) Zasmażana marchewka to bomba witaminowa, która szczególnie teraz, jesienią jest bardzo potrzebna do zdrowego funkcjonowania. 

Podaję Wam przepis, jaki mi najbardziej odpowiada na ten dodatek do drugiego dania. Marchewka jest mięciutka, nie rozgotowana i ma bardzo wyrazisty smak.




Marchewka zasmażana


Składniki:
  • 5 marchewek
  • 1/4 szkl wody
  • pół łyżeczki soli
  • 3-4 łyżeczki cukru
  • 1/4 kostki masła łyżki masła
  •  łyżka mąki pszennej


 Wykonanie:

Marchew oskrobać i pokroić na małe kawałeczki 1/1 cm maks. Włożyć do garnka, dodać wodę, sól, oraz cukier, następnie masło i gotować na wolnym ogniu do miękkości. Marchew ma być miękka, ale nie rozgotowana. Należy uważać, aby jej nie przypalić dlatego wskazane jest ciągłe mieszanie. Kiedy marchewka jest już gotowa dodajemy mąkę zmieszaną z niewielką ilością wody. Mieszamy, zagotowujemy i podajemy na gorąco.  Można podać też na zimno, ale mi taka nie smakuje więc polecam na gorąco:)
 Moja marchewka ma śladowe ilości groszku:) Śladowe, bo zaledwie jedną małą garść:)
 
Marchewka zasmażana
  


Smacznego:)

Komentarze

  1. w dzieciństwie broniłam się przed nią rękami i nogami :D a dzisiaj uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) też ją już uwielbiam. Dobrze przyrządzona jest wyśmienita:)

      Usuń
  2. u mnie też marchewka rzadko, ponieważ nie lubię obierać. ale marchewkę jeść kocham. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też nie lubiłam obierać, ale kupiłam obieraczkę do warzyw:) Świetna, wygodna i szybka:) Marchewka sama się "skrobie", a w brzuszku pysznota:)

      Usuń
  3. U mnie też się czasem pojawiała jako dodatek do obiadu, ale rzadko, nie jadłem jej od naprawdę ładnych paru lat :)

    OdpowiedzUsuń
  4. robię ją tak rzadko jak ty;) i tez nie wiem czemu.. a uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. marchewke uwielbiam, karmelizowana i w postaci surowki. Takiej dawno nie jadlam..

    OdpowiedzUsuń
  6. Pyszna! Dzis zrobilam - palce lizac!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Witaj miły gościu :)
Dziękuje za odwiedziny :)
Jeśli masz pytanie do przepisu, zadaj je tutaj, a ja postaram się odpowiedzieć na nie w jak najkrótszym czasie.
Pozdrawiam,

Jola

Popularne posty z tego bloga

Sałatka z tortellini

Po kilku tygodniach milczenia na blogu, powracam z przepyszną sałatką z tortellini i pora. Bardzo szybka, łatwa i  nieco inna niż te które jadłam do tej pory. Polecam :)  Składniki na sporą porcję (ok. 8 - 10 osób)

Syrop z sosny

Pierwszy raz robię go sama. Pędy zbierałam w lesie z dala od szosy, i Wam radzę to samo, ponieważ nie wolno ich myć przed zasypaniem cukrem najlepiej, aby nie miały zanieczyszczeń.

Jeżyna - konfitura, dżem...

 Tym razem za szkłem zamknęłam jeżynę.

Rolada serowa

Przepis na tą przystawkę otrzymałam od mojej sąsiadki Pani Bogusi:) Wspaniała przegryzka do piwka, ale też świetnie nadaje się na kanapki.

Ciasto ala 3 - BIT na biszkopcie

Ciasto które znika tak samo szybko jak To Zanim zdążyłam się obejrzeć w blaszce ostał się jeden jedyny kawałek ten ze zdjęcia. Pomimo tego że nie ma pięknej fotki jest warte wypróbowania. dzieci były nim zachwycone. Polecam!    Na biszkopt: 4 jajka 6 łyżek cukru kryształu 3 łyżki mąki pszennej  1 łyżka mąki ziemniaczanej 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia