Przejdź do głównej zawartości

Spacerem przez las...:) Borowik i jajecznica z zajączków:)

Prawdziwek




Tak tak, to mój pierwszy borowiczek tego roku:) 
Stał samotnie wśród mchu, tuż przy ścieżce leśnej... Ile szczęścia na jego widok było w moich oczach wie tylko on:)...

...To miał być tylko malutki spacerek po lesie, a okazał się tak owocny, że musiałam wzywać "posiłki" nie zabrałam ze sobą nic poza telefonem i kiedy okazało się, że mam już w obu rekach grzyby musiałam dzwonić po pomoc:) Mój kochany syn przyszedł do mnie z koszyczkiem, dzięki czemu spędziłam w lesie kilka minut i uzbierałam tyle grzybów, że starczy na dwie kolacje i bigosik:) mmmm :) Uwielbiam.

Deszcz, deszcz, deszcz, zero parasola, zero gumiaków, za to lekkie buciki, dżinsy i bluza z kapturem (całe szczęście). Zmokłam jak kura, ale warto było:)
Jutro też idę na grzyby, nawet jak będzie padało...
Szelest liści pod nogami,  zapach lasu, grzybni, i ten dreszczyk emocji, kiedy widzi się pod listkami kawałek kapelusza...:) To nic, że nie zawsze jest to ten wymarzony borowik, dziś najwięcej nazbierałam zajączków. Tak szczerze mówiąc, to niespecjalnie znam się na grzybach, ale jest kilka gatunków, które doskonale znam i jest to miedzy innymi zajączek:)
Ciężko go dostrzec pomiędzy liśćmi spadającymi z drzew, ale wystarczy, że znajdzie się jednego i dalej same wpadają mi w oko:) Lubię je, bo nadają się zarówno do suszenia jak i smażenia. Kiedy są małe i młode można też je marynować, ale ja najbardziej lubię jajecznicę z nimi.








 

Jajecznica z zajączkami  ( dla czterech osób)


  • 1/5 kg zajączków
  • 8 jajek 
  • 1 cebula
  • 1/2 kostki masła
  • sól 
  • pieprz



Grzyby (zajączki) należy oczyścić z liści i piasku. Włożyć do garnka z wodą i opłukać.  Odcedzić. Każdy grzybek przeciąć na pół i pokroić w cienkie paseczki. W garnku zagotować wodę i wrzucić na nią grzyby. Gotować na wolnym ogniu z dodatkiem 1/4 łyżeczki soli przez 10 min. Jeśli pokroicie grzyby grubo, ten czas będziecie musieli wydłużyć. Po obgotowaniu odlać wodę i przelać je zimną wodą. Odcedzić.
 Masło rozgrzać na patelni i wrzucić na nie drobno pokrojoną cebulę, usmażyć. Dodać odcedzone grzyby i dusić ok. 20 minut. Do miseczki wbić jajka. Następnie przelać je do grzybów i usmażyć do ścięcia o konsystencji jaką lubicie. Posolić i popieprzyć do smaku. Podawać gorącą z chlebem.






Smacznego:)

Komentarze

  1. jajecznica z grzybami. ach, zjadłabym.
    a borowik słuszny. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) dziękuje:) Jajeczniczka była ok:)
      Ale rano muszę dzwonić do mamusi, powiedzieć, że żyje( czyli nie zjadłam szatana:) Pozdrawiam:)

      Usuń
  2. Cudowny spacer! sama takie uwielbiam i korzystam ile się da! A jajecznicy z innymi grzybami niż kurki nie jadłam... zapowiada się pysznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tam Ewuś scenerii z Awatara nie miałam jak Ty, ale i tak było cudownie:)

      Usuń
  3. Zazdroszczę tego spaceru Specjalnie nie lubię grzybów, ale spacery po lesie bezcenne:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tam grzybki kocham, ale jak sama je uzbieram. Nigdy nie kupuję. Jak nie mam własnych, to po prostu ich nie używam:) Ten borowik "stanął" mi na drodze, bo w tym roku prawdę mówiąc nie znalazłam czasu na spacery po lesie z koszyczkiem. Ale muszę przyznać, że jeden mi wystarczył, żeby dziś znów pójść na spacerek. Tym razem specjalnie na grzyby:) Jak będą zbiory to oczywiście się pochwalę:) Pozdrawiam i zapraszam na spacerek po lesie:)

      Usuń
  4. rany julek pół kostki masła? :D jajecznicę kocham, ale nie wyobrażam sobie z taką ilością masła właśnie. nawet jak na 8 jajek i grzyby ;)
    oj mój mąż byłby zachwycony, jakby zobaczył ten przepis, poprosiłby o adopcję ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Taką jajeczniczkę jemy tylko od wielkiego święta (czyt. jak Jola pójdzie na grzyby;))
      Tak więc nawet gdybym dodała tam całą kostkę i zrobiła z podwójnej porcji nie zostałoby po niej nawet śladu:) Mój mąż był zachwycony:)

      Usuń
  5. Ale Ci zazdroszczę, też bym chciał mieć las pod nosem i chodzić na grzyby, a później pałaszować takie pyszne dania z nimi w roli głównej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tomku ja go mam już dwa lata, ale na grzybach była pierwszy raz:) Na pewno nie ostatni, choć wczoraj byłam w innym lesie i zbiór mam piękniejszy:) Pozdrawiam:)

      Usuń
  6. alez sobie dogadzacie, takich pysznosci nie jadlam juz od lat...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przypadek sprawił, że mnie to wciągnęło, i już nawet nie o grzyby chodzi, ale o klimat jaki panuje w lesie... cisza, i tylko szum drzew... cudowne uczucie Basiu:) Ps. Ja te grzybki sama zbierałam:)

      Usuń
  7. chętnie wprosiłabym się do Ciebie, bo sama nie mając pojęcia o grzybach, wróciłabym z lasu z pustym koszyczkiem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ze mnie tez znawca nie jest, ale pamiętam kilka lat temu, jak była z teściową na zajączkach:) Tego grzybka wszędzie poznam:) a resztę sprawdzili mi sąsiedzi:) Dobry sąsiad to skarb:)

      Usuń
  8. zazdroszcze, poszłaś na chwilę... a znalazłaś tyle grzybów, że potrzebny był pomocnik do ich niesienia.. ja na grzybach nie byłam chyba wieki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie:) Spacer trwał godzinę w dodatku w deszczu...:) Było fantastycznie:)

      Usuń

Prześlij komentarz

Witaj miły gościu :)
Dziękuje za odwiedziny :)
Jeśli masz pytanie do przepisu, zadaj je tutaj, a ja postaram się odpowiedzieć na nie w jak najkrótszym czasie.
Pozdrawiam,

Jola

Popularne posty z tego bloga

Sałatka z tortellini

Po kilku tygodniach milczenia na blogu, powracam z przepyszną sałatką z tortellini i pora. Bardzo szybka, łatwa i  nieco inna niż te które jadłam do tej pory. Polecam :)  Składniki na sporą porcję (ok. 8 - 10 osób)

Syrop z sosny

Pierwszy raz robię go sama. Pędy zbierałam w lesie z dala od szosy, i Wam radzę to samo, ponieważ nie wolno ich myć przed zasypaniem cukrem najlepiej, aby nie miały zanieczyszczeń.

Jeżyna - konfitura, dżem...

 Tym razem za szkłem zamknęłam jeżynę.

Rolada serowa

Przepis na tą przystawkę otrzymałam od mojej sąsiadki Pani Bogusi:) Wspaniała przegryzka do piwka, ale też świetnie nadaje się na kanapki.

Ciasto ala 3 - BIT na biszkopcie

Ciasto które znika tak samo szybko jak To Zanim zdążyłam się obejrzeć w blaszce ostał się jeden jedyny kawałek ten ze zdjęcia. Pomimo tego że nie ma pięknej fotki jest warte wypróbowania. dzieci były nim zachwycone. Polecam!    Na biszkopt: 4 jajka 6 łyżek cukru kryształu 3 łyżki mąki pszennej  1 łyżka mąki ziemniaczanej 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia