Przejdź do głównej zawartości

Tort kakaowo - orzechowy z masą kawową



ozdoby z czekolady



Tort to moje ulubione ciasto, nie tylko do konsumpcji, ale i do tworzenia. Uwielbiam je robić, wymyślać coraz to nowsze i bardziej odważne dekoracje, powiedziałabym nawet eksperymentalne:)
Ten tort powstał na 50 urodziny. Mam nadzieje, że smakował i się podobał.
Już w momencie rozmowy z zamawiającym miałam wizję mojego dzieła. Chwilę  zastanawiałam się jak wykonać dekorację, ale jak widać na załączonych zdjęciach udało się (za jakość zdjęć przepraszam, ale kiedy robiłam fotki było już ciemno).



Przepis na cisto i masę, dekorację póki co zostawię dla siebie:) Trochę trudu i kombinacji, ale jak widać się opłaciło (mój umysł twórczy mnie nie zawiódł).




Tortownica 30 cm

Biszkopt kakaowy:

  • 8 dużych jaj (wiejskich)
  • 1 1/4 szklanki mąki
    1 1/2 szklanki cukru
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/2 szklanki ciemnego kakao
  • 2 łyżki ciepłej wody
  • 2 łyżki octu

Białka ze szczypta soli ubić na sztywno. Dodać cukier. Następnie żółtka, i mąkę wymieszana z kakao i proszkiem do pieczenia. Mieszać łyżką drewnianą, następnie dodać ocet z wodą i delikatnie wymieszać. Przelać do tortownicy wyłożonej papierem do pieczenia i piec w 180 stopniach C przez 50 min lub do suchego patyczka.



Ozdoby czekoladowe


Biszkopt orzechowy:

  • 5 dużych jaj (wiejskich)
  • 1 szk. cukru
  • 2 szk. mielonych orzechów włoskich
  • 1/2 szk. bułki tartej
  • 2 łyżki mąki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia,
  • 2 łyżki rodzynek
  • 2 łyżki siekanych orzechów włoskich
  • 2 łyżki pestek słonecznika
  • 8 szt daktyli suszonych (bez pestek) drobno pokrojonych

Ubić białka z odrobiną soli dodać cukier.Mąkę wymieszać z pozostałymi składnikami i stopniowo dodawać do piany. Delikatnie połączyć wszystkie składniki. Przełożyć do tortownicy i piec 40 min w temp. 180 stopni C.

Tort kakaowo - orzechowy z masą kawową

Masa kawowa:

  • 1 litr mleka
  • 7 łyżek maki pszennej
  • 7 łyżek maki ziemniaczanej
  • 10 łyżek cukru
  • 2 1/2 kostki masła
  • 1 kieliszek spirytusu
  • 5 łyżek kawy rozpuszczalnej (dobrej gatunkowo) rozpuścić w 1 łyżce wrzątku (w razie potrzeby można dodać więcej wody, ma wyjść gęsty płyn)

1/2 litra mleka zagotować, w pozostałej części rozprowadzić mąki i cukier. Wlać do mleka i ugotować gęsty budyń. 
Masło utrzeć na pulchną masę, dodać po łyżce zimny budyń i utrzeć na puch.
6 łyżek masy odłożyć do miseczki. Do pozostałej części  dodać zimna kawę i spirytus. Utrzeć ponownie.


 Tort z masą kawową


Poncz

4 torebki herbaty zalać 1 szklanka wrzątku. Dodać 4 łyżki cukru. Rozpuścić i wystudzić.  Do zimnego naparu dodać 1 kieliszek spirytusu.
  
Biszkopt kakaowy przeciąć na pół. Każdy placek nasączyć ponczem z herbaty (również orzechowy).
Masę kawowa podzielić na 2 części. Jedna użyć do posmarowania placków (biszkopt kakaowy, masa, biszkopt orzechowy, masa, biszkopt kakaowy). Pozostałą wysmarować boki i wierzch tortu. Resztę użyć do fantazyjnych wzorków na wierzchu.




Smacznego:)

A oto tort jaki z tego przepisu wykonała Pani Monika 

 Dziękuje za nadesłanie zdjęcia i słowa uznania dla tego wypieku.

Komentarze

  1. To jest arcydzieło a nie tort:P:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ależ dziękuję:)Takie komentarze dodają mi "skrzydeł":)

      Usuń
  2. Bardzo zjawiskowe i na pewno pyszne! Ah, same oczy aż jedzą:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, ze smakował gościom Solenizantki, a przede wszystkim Jej samej:) Pozdrawiam:)

      Usuń
  3. Zjawiskowy ! Podziwiam kunszt i ogrom pracy - wspaniały !!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Samantho:) Starałam się, to moja pasja, a o pasję trzeba dbać i wciąż rozwijać:) Pozdrawiam:)

      Usuń
  4. wybitny::)
    nie mogę się go naoglądać:D wygląda bosko!

    OdpowiedzUsuń
  5. Rany, jak zrobiłaś te piękne....róże czy tulipany? :) Bo nie wiem jak nazwać tą dekorację, ale jest naprawdę przepiękna:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ani róże, ani tulipany:) Po prostu miseczki na mus z ... (póki co to moja mała tajemnica, bo wyszło wspaniale):) Pozdrawiam:)

      Usuń
  6. Co do dekoracji... czyżby baloniki? ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ciekawie wygląda ta dekoracja, bardzo mi się podoba:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie bardzo rozumiem dlaczego nie można użyć masła zamiast paskudnej margaryny.

    OdpowiedzUsuń
  9. wspaniałe , misterne zdobienia...

    OdpowiedzUsuń
  10. Przepięknie się prezentuje :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ale fantazyjny, robi wrażenie!

    OdpowiedzUsuń
  12. tak sie zastaanwiam jak wykonalas te piekne ozdoby na tort .... jezeli to nie tajemnica napisz prosze tajniki czekoladowych kwiatow .... bardo pomyslowe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anetko, to nie jest tajemnica, ale jeśli możesz wytrzymaj jeszcze trochę, podam sposób wykonania na blogu, a jeśli potrzebujesz na już, napisz mail, i podam Ci opis wykonania. Na blogu taki wpis ukarze się za dwa tygodnie:) Pozdrawiam:)

      Usuń
  13. Witam ,będę robiła pierwszy raz tort z pani przepisu czy przepis na budyń jest bez żółtek?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyjątkowo opublikowałam komentarz bez podpisu. Tak masa jest bez żółtek, ale jeśli do tej ilości doda jej Pani 4-5 sztuk na pewno jej nie zaszkodzi, a będzie bardziej jedwabista.
      Dziękuje za komentarz, i następnym razem proszę się podpisać. Życzę udanego wypieku:)

      Usuń
  14. Witam! Tort wygląda poprostu bajecznie !!! aż ślinka cieknie :)
    Mam pytanie: pierwszy raz robię tort z biszkoptem orzechowym: 2 szkl orzechów to są odmierzone po zmieleniu orzechów czy przed. I jeszcze jedno: chciałabym dodać powidła śliwkowe ale nie wiem czy to się nie będzie gryzło, jak pani sądzi?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam,
      Jak najbardziej może Pani na biszkopty nałożyć powidło, ale raczej polecam konfiturę z czarnej porzeczki lub wiśni.
      Jeśli chodzi o orzechy to ilość jest po zmieleniu:)
      Życzę udanego wypieku:) Pozdrawiam!:)

      Usuń
  15. Dziękuję ślicznie!
    Mam nadzieję, że mi się uda gdyż piekę go na urodziny mamy mojego męża :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Witam!
    Chciałabym bardzo podziękować za przepis na ten tort- jest przepyszny :)
    Mam jeszcze jedno pytanie: jaka powinna być gramatura maseł, 200 czy 250 gram? ja dałam 200 i pod koniec masa zaczęła się z lekka warzyć, nie wiem czy akurat masło miało na to wpływ czy był jakiś inny powód, dlatego pytam na przyszłość, bo z pewnością zrobię ten tort jeszcze nie raz :)
    Chciałabym wysłać Pani zdjęcie mojego wypieku, ale nie mam pojęcia jak to zrobić :(
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masło ma gramaturę 200g. Przyczyną zważenia się masy mogła być temperatura składników, bądź masło o niskiej zawartości tłuszczu. Ciesze się, że tort smakował:) Zdjęcie jak najbardziej proszę wysłać, najlepiej na mail abcmojejkuchni@wp.pl ja opublikuje go pod tym postem, w galerii oraz na moim fanpage:)
      Dziękuję :)

      Usuń
  17. Witam:)
    Tort przepiękny i wierzę na słowo że równie pyszny. Również lubię bawić się ozdobami na torty, odkąd mąż zakupił mi tylki do mas mogę wymyślać nieskończone wzory ale czekolada to inna bajka, ja bym takie koszyczki zrobiła na balonikach takich małych na wodę, ale nie wiem czy by po przebiciu balonika czekolada się nie połamie i cała praca na nic? Polecam tylki do masy maślanej itp, są naprawdę świetne i dostępne w wielu sklepach internetowych. Pozdrawiam serdecznie i życzę wielu sukcesów :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Dziś skorzystałam z przepisu na ciasto orzechowe i budyń. Na razie budyń jest trochę za rzadki ale mam nadzieję że do jutra zgęstnieje. Będzie tort orzechowo, kokosowo, czekoladowy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sylwuś, budyń powinien być gęsty. Po 10 minutach powinien być stężały, jeśli nie jest, to znaczy, ze dodałaś za mało mąki. U mnie łyżka jest kopiata.

      Usuń
  19. Pokusiłam się i zrobiłam na kanwie tego przepisu własne ciasto. Nie jest w kształcie tortu ale to niema znaczenia. Ja troszkę dodałam od siebie. Do kremu nie dałam alkoholu ale chałwę nie za dużo, tak żeby tylko był posmak. Wyszło rewelacyjne. Dziękuję za przepis i wesołych świąt.

    OdpowiedzUsuń
  20. Witam. Mam pytanko odnośnie miseczek z czekolady - w jaki sposób je Pani wykonała? Chciałam zrobić taką ozdobę na tort dla mamy, ale wychodzą mi tylko zwykłe, proste miseczki czekoladowe, nie są niestety tak efektowne jak Pani. Jakiej używała Pani czekolady lub może kuwertury? Pozdrawiam Monika.

    OdpowiedzUsuń
  21. arcydzieło

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Witaj miły gościu :)
Dziękuje za odwiedziny :)
Jeśli masz pytanie do przepisu, zadaj je tutaj, a ja postaram się odpowiedzieć na nie w jak najkrótszym czasie.
Pozdrawiam,

Jola

Popularne posty z tego bloga

Sałatka z tortellini

Po kilku tygodniach milczenia na blogu, powracam z przepyszną sałatką z tortellini i pora. Bardzo szybka, łatwa i  nieco inna niż te które jadłam do tej pory. Polecam :)  Składniki na sporą porcję (ok. 8 - 10 osób)

Syrop z sosny

Pierwszy raz robię go sama. Pędy zbierałam w lesie z dala od szosy, i Wam radzę to samo, ponieważ nie wolno ich myć przed zasypaniem cukrem najlepiej, aby nie miały zanieczyszczeń.

Jeżyna - konfitura, dżem...

 Tym razem za szkłem zamknęłam jeżynę.

Rolada serowa

Przepis na tą przystawkę otrzymałam od mojej sąsiadki Pani Bogusi:) Wspaniała przegryzka do piwka, ale też świetnie nadaje się na kanapki.

Ciasto ala 3 - BIT na biszkopcie

Ciasto które znika tak samo szybko jak To Zanim zdążyłam się obejrzeć w blaszce ostał się jeden jedyny kawałek ten ze zdjęcia. Pomimo tego że nie ma pięknej fotki jest warte wypróbowania. dzieci były nim zachwycone. Polecam!    Na biszkopt: 4 jajka 6 łyżek cukru kryształu 3 łyżki mąki pszennej  1 łyżka mąki ziemniaczanej 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia