Szukaj na blogu

sobota, 22 grudnia 2012

Uszka do barszczyku Wigilijnego





Uszka

Moja ulubiona potrawa świąteczna, w zasadzie mogłabym jeść je codziennie. A w wigilię na Wieczerzy, i w Boże Narodzenie na śniadanie to już tradycja. Uwielbiam! :)

Teraz Waz apraszam na uszka, ja tymczasem znikam w kuchni, 
bo mnie ciasta wołają:)



 na uszka: 
  • 500g mąki  
  • 4 żółtka  
  • 1 jajo
  • wrzącej wody (ile mąka zabierze) 
  • 1/2 łyżeczki soli 
  • 1-2 łyżki oleju 
Uszka i barszczyk czerwony


na farsz:
   
  • 2 garście suszonych leśnych grzybów
  • 1 cebula
  • sól i pieprz do smaku
Grzyby wypłukać i gotować do miękkości. Cebulę obrać i podsmażyć na patelni do zeszklenia. Odcedzić grzyby i zmielić razem z cebulką. dodać sól i pieprz do smaku. 
Z ciasta wycinać kieliszkiem kółeczka nakładać farsz grzybowy i sklejać jak pierogi. Na końcu oba koniuszki połączyć razem tworząc uszko. 

3 komentarze:

  1. ojj czekam na nie, już czekam do poniedziałku ;)
    PS. Nie wiem jak będzie u mnie z czasem w najbliższe dni, tak więc już dzisiaj życzę Ci Zdrowych i Spokojnych Świąt Bożego Narodzenia ;) ...i oby bliscy wyczyścili do zera talerzyki ze smakołykami, jakie im przygotujesz ;)

    Pozdrawiam!
    Martyna

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja za swoje zabieram się na ostatnią chwilę, w poniedziałek:) Ale aż mi w brzuchu zaburczało na widok Twoich:)

    OdpowiedzUsuń
  3. jeszcze kilkadziesiąt godzin i możemy zasiadać do stołu..
    ach, już nie mogę się doczekać!

    OdpowiedzUsuń

Witaj miły gościu :)
Dziękuje za odwiedziny :)
Jeśli masz pytanie do przepisu, zadaj je tutaj, a ja postaram się odpowiedzieć na nie w jak najkrótszym czasie.
Pozdrawiam,

Jola