Przejdź do głównej zawartości

Nadziane razowe muszle, kiedy dzieci nie ma w domu


Kiedy przygotowywałam obiadokolację ta muzyka chodziła mi po głowie:) 


 
http://www.youtube.com/watch?v=I8NcELiIMHg


Dzieci co prawda, nie na wakacje, ale na ferie wyjechały....;)




W momencie, kiedy zobaczyłam konkurs Łowicza, od razu wiedziałam, ze wezmę w nim udział.  Nie spieszyłam się z przygotowywaniem potrawy... Na spokojnie chciałam wymyślić 
coś, co oczarowało by mojego męża. No i udało się!:)



Makaron w moim domu jest częstym gościem na stole, bo dzieciaki go uwielbiają! Oczywiście to ryż jest królem, ale zarówno do jednego, jak i do drugiego, takiego sosiku używam od czasu do czasu.
Zastanawiałam się, czy nie dodać do konkursu naszego tradycyjnego dania, które to robię praktycznie z zamkniętymi oczami, ale jednak doszłam do wniosku, że skoro  ocenie zostanie poddany sposób podania, to muszę to danie urozmaicić, i przede wszystkim wybrać inny rodzaj makaronu.




Wybrałam! Makaron razowy!
Czysty przypadek, bo wymyśliłam sobie że podam mężusiowi duże muszle, aby przypomniał sobie morze, plażę i niezapomniane chwile ciepłego lata....
Jedynym makaronem muszle jaki był w markecie były te oto razowe. Podobno zdrowsze, ale mimo wszystko ja tam wolę zwykły makaron.



Składniki:

2 porcje (kolacja przy świecach?:))

  • 1 słoiczek sosu Łowicz Basilico
  • 400g. dużych muszli makaronowych
  • 250g. mrożonego szpinaku
  • 100g sera białego
  • 1/2 szklanki mleka
  • 5 ząbków czosnku
  • 400g pieczarek
  • 50g masła
  • 1/2 okrągłego sera camembert
  • sól, pieprz do smaku




Przygotowanie:

Zaczynamy od przygotowania pieczarek.
Należy je umyć, i pokroić w grube plastry. Na patelnię włożyć 25g masła i usmażyć na nim na złoto pieczarki oprószone solą i świeżo mielonym pieprzem.
Na drugiej patelni rozgrzać pozostałą część masła i wycisnąć nań obrany czosnek. Przesmażyć i dodać szpinak, następnie mleko. Smażyć do odparowania mleka. Dodać rozgnieciony ser i mieszać do połączenia składników. Dodać sól i pieprz.
W dużym garnku zagotować wodę. Posolić dopiero po zagotowaniu. Dodać makaron i gotować do miękkości. 
Sos Łowicz Basilico przelać do garnka i zagotować. 
Ugotowany makaron odcedzić. Przelać zimną wodą i nafaszerować szpinakiem z serem. 


1 wersja 
Na dużym talerzu ułożyć w "choinkę" 
nafaszerowany makaron. 
Po jednej stronie ułożyć gorące pieczarki, 
po drugiej gorący sos. 
Udekorować kawałkami sera camembert.


2 wersja
Pieczarki rozłożyć na talerzu, 
na nie nałożyć spora część sosu a na wierzchu ułożyć nafaszerowane muszle. 
Udekorować kawałkami sera camembert.



Podawać gorące na podgrzanych w piecu talerzach. 




Zdjęcia może nie najlepszej jakości, ale na dworze już było ciemno jak je robiłam, więc wykonałam w domu:)  
Zawsze można powtórzyć taką kolację :)




Smacznego:) 

Wpis dodaje do akcji:



Komentarze

  1. Pyszny faszerowany makaron i pięknie podałas !!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję moja droga!:) Miło, że zaglądnęłaś:) Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  2. Ciekawie podany makaron:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Witaj miły gościu :)
Dziękuje za odwiedziny :)
Jeśli masz pytanie do przepisu, zadaj je tutaj, a ja postaram się odpowiedzieć na nie w jak najkrótszym czasie.
Pozdrawiam,

Jola

Popularne posty z tego bloga

Sałatka z tortellini

Po kilku tygodniach milczenia na blogu, powracam z przepyszną sałatką z tortellini i pora. Bardzo szybka, łatwa i  nieco inna niż te które jadłam do tej pory. Polecam :)  Składniki na sporą porcję (ok. 8 - 10 osób)

Syrop z sosny

Pierwszy raz robię go sama. Pędy zbierałam w lesie z dala od szosy, i Wam radzę to samo, ponieważ nie wolno ich myć przed zasypaniem cukrem najlepiej, aby nie miały zanieczyszczeń.

Rolada serowa

Przepis na tą przystawkę otrzymałam od mojej sąsiadki Pani Bogusi:) Wspaniała przegryzka do piwka, ale też świetnie nadaje się na kanapki.

Jeżyna - konfitura, dżem...

 Tym razem za szkłem zamknęłam jeżynę.

Ciasto ala 3 - BIT na biszkopcie

Ciasto które znika tak samo szybko jak To Zanim zdążyłam się obejrzeć w blaszce ostał się jeden jedyny kawałek ten ze zdjęcia. Pomimo tego że nie ma pięknej fotki jest warte wypróbowania. dzieci były nim zachwycone. Polecam!    Na biszkopt: 4 jajka 6 łyżek cukru kryształu 3 łyżki mąki pszennej  1 łyżka mąki ziemniaczanej 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia