Przejdź do głównej zawartości

Zapiekanka z ciecierzycą

Zapiekanka z ciecierzycą


Czasem nie mamy pomysłu na niedzielny obiad. Znudziły nam się schabowe, piersi z kurczaka, roladki i inne dania. 


Już dawno znalazłam alternatywę dla dań przygotowywanych w kilku naczyniach na dnie  jednogarnkowe. Wcale nie są gorsze, a nawet lepsze:)
Zapiekanki uwielbiamy wszyscy, coraz częściej staram się dodawać do nich jakieś składniki, które jeszcze bardziej je urozmaicają, oraz zawierają mnóstwo cennych składników i minerałów. 
Niedziela to taki dzień, kiedy lubię sobie dłużej pospać więc taki obiadek to świetna sprawa, więcej czasu możemy spędzić z rodziną.



zapiekanka z ciecierzycą


Składniki na 6 porcji:

  • 10 średnich ziemniaków
  • 250 g szpinaku
  • 1 podwójna pierś z kurczaka
  • 100 g ciecierzycy prażonej w przyprawach
  • 1 marchewka
  • 300g pieczarek
  • 1 główka czosnku
  • 1/2 kostki masła
  • olej do smażenia
  • pieprz, sól 

Ziemniaki obrać, pokroić na plasterki i podgotować (mają być lekko twarde). Mięso pokroić na małą kostkę i smażyć z wyciśniętymi trzema ząbkami czosnku przez kilka minut. Pieczarki pokroić drobno i usmażyć osobno na odrobinie oleju, dodać do piersi i dusić. 10 min. Dodać ciecierzycę (wcześniej ugotowaną, może być zamrożona) dusić kolejne 10 min. Doprawić solą, pieprzem(uważając, bo ciecierzyca już jest przyprawiona). Zdjąć i przełożyć do wysmarowanych masłem podłużnych kokilek. Szpinak przesmażyć na maśle z czterema-pięcioma ząbkami czosnku. Nałożyć na mięso z ciecierzycą. Na wierzchu ułożyć plastry ziemniaków.

zapiekanka z ciecierzycą

Sos beszamelowy:

  • 300 ml. mleka
  • 1/4 kostki masła
  • 1 łyżka gałki muszkatołowej
  • sól i pieprz do smaku
  • majeranek
  • 2-3 łyżki mąki
  • 200 g sera żółtego (startego na tarce)

Mleko zagotować, dodać masło, rozpuścić i dodać mąkę ciągle mieszając uważając, aby nie powstały grudki. Dodać gałkę i sól z pieprzem. Wymieszać, zagotować, dodać ser. Zamieszać i przelać na ziemniaki. Wstawić do nagrzanego do 200 stopni C. piekarnika i piec 35 min.
Podawać gorące z surówką z kapusty kiszonej (przepis niebawem).


Smacznego:) 


Przepis dodaję do Akcji

Awangarda Smaku

Komentarze

  1. Uwielbiam zapiekanki ale jakoś ostatnio trochę o nich zapominaiłam. Fajny pomysł z ciecierzycą, lubię:)

    OdpowiedzUsuń
  2. coś nowego:) takiej zapiekanki jeszcze u mnie nie było:) wygląda pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetne połączenie smaków.musimy koniecznie wypróbować ten przepis!

    OdpowiedzUsuń
  4. ostatnio jadłam pasztet z ciecierzycy! był wspaniały, Twoja zapiekanka też mi się podoba.. muszę chyba zakupić w koncu ciecierzycę.

    OdpowiedzUsuń
  5. ależ to smakowicie wygląda! aż żałuję, że jestem już dzisiaj po obiedzie. :D

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Witaj miły gościu :)
Dziękuje za odwiedziny :)
Jeśli masz pytanie do przepisu, zadaj je tutaj, a ja postaram się odpowiedzieć na nie w jak najkrótszym czasie.
Pozdrawiam,

Jola

Popularne posty z tego bloga

Sałatka z tortellini

Po kilku tygodniach milczenia na blogu, powracam z przepyszną sałatką z tortellini i pora. Bardzo szybka, łatwa i  nieco inna niż te które jadłam do tej pory. Polecam :)  Składniki na sporą porcję (ok. 8 - 10 osób)

Syrop z sosny

Pierwszy raz robię go sama. Pędy zbierałam w lesie z dala od szosy, i Wam radzę to samo, ponieważ nie wolno ich myć przed zasypaniem cukrem najlepiej, aby nie miały zanieczyszczeń.

Rolada serowa

Przepis na tą przystawkę otrzymałam od mojej sąsiadki Pani Bogusi:) Wspaniała przegryzka do piwka, ale też świetnie nadaje się na kanapki.

Jeżyna - konfitura, dżem...

 Tym razem za szkłem zamknęłam jeżynę.

Ciasto ala 3 - BIT na biszkopcie

Ciasto które znika tak samo szybko jak To Zanim zdążyłam się obejrzeć w blaszce ostał się jeden jedyny kawałek ten ze zdjęcia. Pomimo tego że nie ma pięknej fotki jest warte wypróbowania. dzieci były nim zachwycone. Polecam!    Na biszkopt: 4 jajka 6 łyżek cukru kryształu 3 łyżki mąki pszennej  1 łyżka mąki ziemniaczanej 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia