Przejdź do głównej zawartości

Różowy Tort Bezowy

Ten torcik powstał przez przypadek.
tort bezowy


Biszkopt jaki piekłam miał być czerwony, ale zamiast użyć barwnika truskawkowego użyłam wiśniowego i powstał taki oto lekko różowy biszkopt. Ponieważ miał być bazą do tortu dla młodego mężczyzny od razu zrezygnowałam z tego koloru i upiekłam czekoladowe biszkopty, a ten różowy leżał i patrzył na mnie z kącika:) Pomyślałam, że jeszcze nie robiłam pawlowej, i postanowiłam połączyć te dwa cista biszkopt i pawlową. Powstało pytanie z czym? Na szczęście w zamrażarce miałam jeszcze jagody i tak powstała koncepcja, a wykonanie poznacie poniżej:)

Składniki tortownica o średnicy 30 cm

Biszkopt:

  • 6 jaj
  • 6 łyżek mąki
  • 6 łyżek cukru
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżka cukru waniliowego ( domowa robota!:))
  • 2.5 g czerwonego barwnika

Przygotować biszkopt przez ubicie białek na sztywno ze szczyptą soli. Stopniowo dodać cukier i cukier waniliowy, następnie dodawać żółtka (po jednym) i mąkę z proszkiem, delikatnie wymieszać. Tortownicę wyłożyć papierem do pieczenia i przełożyć masę biszkoptową. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 stopni C na 40 min.Po upieczeniu wystudzić

tort bezowy

Masa:

  • 1 kostka masła 
  • 1/2 l. jagód (mrożone należy wcześniej lekko rozmrozić i odcedzić sok).
  •  4 łyżki cukru
  • 1 szczypta kwasku cytrynowego

Masło utrzeć na puszysta masę z cukrem. Stopniowo dodawać po łyżce jagód i miksować, uważając, aby masa się nie zważyła. 

tort bezowy


Różowa beza
  • 1 i 1/2 filiżanki białek
  • 3 filiżanki cukru
  • 2.5 g. czerwonego barwnika ( ten sam co do biszkoptu)

Białka ubić z cukrem na bardzo sztywna masę. Przełożyć na papier do pieczenia z narysowanym okręgiem o średnicy tortownicy. Pianę należy nałożyć do dwóch centymetrów mniejszą w okręgu niż narysowane koło. Suszyć w piecu nagrzanym do 110 stopni C przez 1 1/2 godziny.
tort bezowy

Polewa:

1 szklanka jagód mrożonych zagotować z 1 łyżeczką mąki ziemniaczanej i łyżką cukru. Dokładnie wymieszać. Polać na bezę.
Przełożenie:

Biszkopt, masa jagodowa, piana z bezą, polewa jagodowa.




Smacznego:)


Komentarze

Prześlij komentarz

Witaj miły gościu :)
Dziękuje za odwiedziny :)
Jeśli masz pytanie do przepisu, zadaj je tutaj, a ja postaram się odpowiedzieć na nie w jak najkrótszym czasie.
Pozdrawiam,

Jola

Popularne posty z tego bloga

Sałatka z tortellini

Po kilku tygodniach milczenia na blogu, powracam z przepyszną sałatką z tortellini i pora. Bardzo szybka, łatwa i  nieco inna niż te które jadłam do tej pory. Polecam :)  Składniki na sporą porcję (ok. 8 - 10 osób)

Syrop z sosny

Pierwszy raz robię go sama. Pędy zbierałam w lesie z dala od szosy, i Wam radzę to samo, ponieważ nie wolno ich myć przed zasypaniem cukrem najlepiej, aby nie miały zanieczyszczeń.

Jeżyna - konfitura, dżem...

 Tym razem za szkłem zamknęłam jeżynę.

Rolada serowa

Przepis na tą przystawkę otrzymałam od mojej sąsiadki Pani Bogusi:) Wspaniała przegryzka do piwka, ale też świetnie nadaje się na kanapki.

Ciasto ala 3 - BIT na biszkopcie

Ciasto które znika tak samo szybko jak To Zanim zdążyłam się obejrzeć w blaszce ostał się jeden jedyny kawałek ten ze zdjęcia. Pomimo tego że nie ma pięknej fotki jest warte wypróbowania. dzieci były nim zachwycone. Polecam!    Na biszkopt: 4 jajka 6 łyżek cukru kryształu 3 łyżki mąki pszennej  1 łyżka mąki ziemniaczanej 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia