Przejdź do głównej zawartości

Rolada serowa

Przepis na tą przystawkę otrzymałam od mojej sąsiadki Pani Bogusi:)
Wspaniała przegryzka do piwka, ale też świetnie nadaje się na kanapki.

rolada serowa



Składniki:
  • 60 dkg żółtego sera
  • 1/2 kostki masła
  • 2 serki topione kremowe
  • 40 dkg szynki (można dodać kiełbasę)
  • 4 ugotowane jajka na twardo
  • pęczek szczypiorku
  • pęczek pietruszki
  • pęczek rzodkiewki

Zagotować 2 litry wody w dużym garnku, tak aby po włożeniu do niej sera był on pod wodą (ma być w woreczku). Garnek zdjąć z ognia, włożyć ser i zostawić w wodzie na 40 minut.
Masło roztopić z serkiem topionym. Szynkę, oraz jajka pokroić w kostkę. Szczypiorek, pietruszkę i rzodkiewkę drobno posiekać. Wszystkie składniki dodać do wystudzonej masy maślano - serowej, wymieszać.
Żółty ser wyjąć z garnka, wyciągnąć z woreczka i rozwałkować na stolnicy na cienki placek jak na pierogi. Rozsmarować na całości farsz i od razu zwinąć w roladę. Przełożyć na folię spożywczą i schłodzić w lodówce przez noc.

Po wyjęciu z lodówki od razu kroić na plasterki. 

Komentarze

  1. Jedna z moich ulubionych przekąsek :) (chociaz sama nigdy nie robiłam :D )

    OdpowiedzUsuń
  2. ale mi narobiłaś na nią smaka:D

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy jeszcze jej nie jadłam, choć muszę przyznać, że mam ją od dłuższego czasu na mojej liście do wypróbowania :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Od dawna mam na nią ochotę. Muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Może wreszcie kiedyś zrobię ją sama, bo jeść już od dawna bardzo lubię.

    OdpowiedzUsuń
  6. Moja ciocia robi taką samą.

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam mam pytanie czy podczas wałkonia ser nie będzie mi się kleił do wałka? Jak można tego uniknąć?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. używam maty i wałka z silikonu i do tego sie nic nie przywierało, jak jest z drewnianymi niestety nie wiem.

      Usuń
  8. Można kupić ser w plastrach, ułożyć go na papierze do pieczenia i podgrzać w piekarniku do momentu stopienia i złączenia się w całość :) Nie trzeba rozwałkowywać ani się męczyć, wystarczy wyjąć i rozsmarować masę.

    OdpowiedzUsuń
  9. Robie te rolade od 20 lat i nigdy sie nie znudzila.

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo dziękuję za trud włożony w bloga, odwiedzam bardzo często ten wpis :) Wykonałem już pewnie koło 6-8 rolad

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Witaj miły gościu :)
Dziękuje za odwiedziny :)
Jeśli masz pytanie do przepisu, zadaj je tutaj, a ja postaram się odpowiedzieć na nie w jak najkrótszym czasie.
Pozdrawiam,

Jola

Popularne posty z tego bloga

Sałatka z tortellini

Po kilku tygodniach milczenia na blogu, powracam z przepyszną sałatką z tortellini i pora. Bardzo szybka, łatwa i  nieco inna niż te które jadłam do tej pory. Polecam :)  Składniki na sporą porcję (ok. 8 - 10 osób)

Syrop z sosny

Pierwszy raz robię go sama. Pędy zbierałam w lesie z dala od szosy, i Wam radzę to samo, ponieważ nie wolno ich myć przed zasypaniem cukrem najlepiej, aby nie miały zanieczyszczeń.

Jeżyna - konfitura, dżem...

 Tym razem za szkłem zamknęłam jeżynę.

Ciasto ala 3 - BIT na biszkopcie

Ciasto które znika tak samo szybko jak To Zanim zdążyłam się obejrzeć w blaszce ostał się jeden jedyny kawałek ten ze zdjęcia. Pomimo tego że nie ma pięknej fotki jest warte wypróbowania. dzieci były nim zachwycone. Polecam!    Na biszkopt: 4 jajka 6 łyżek cukru kryształu 3 łyżki mąki pszennej  1 łyżka mąki ziemniaczanej 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia