Przejdź do głównej zawartości

Warsztaty Cukiernicze Lidla z Pawłem Małeckim




Ostatnie tygodnie przyniosły wiele niespodzianek, w tym kilka zaproszeń na warsztaty kulinarne dla blogerów. Nie mogłam przepuścić takiej okazji, więc poukładałam w Firmie wszystko tak, aby móc na nich być i czerpać wiedze od najlepszych. 

Piątek 20 lutego to bardzo słodki dzień, upływający pod znakiem czekolady. 
Otóż dzięki zaproszeniu Pani Sandry z Lidl Polska miałam zaszczyt uczyć się pod okiem Mistrza Polski Cukierników Pawła Małeckiego w studio kulinarnym Cook UP  w Warszawie.
Pierwszy raz brałam udział w warsztatach organizowanych w tym miejscu, i przyznam, że byłam nim oczarowana, zresztą sami zobaczcie na zdjęciach jak tam jest bajkowo. 
Kiedy przyszłam na miejsce wraz z poznanymi na wcześniejszych warsztatach dziewczynami Magdą i Martą, cała ekipa uczestniczących w warsztatach blogerów, oraz organizatorów i prowadzącego Mistrza Pawła Małeckiego była już na miejscu.
Czas zaczynać a na początek miła niespodzianka w formie krótkiego filmu promującego nową książkę Lidla "Cukiernia Lidla".
Z filmu dowiedziałam się kilku ciekawych rzeczy, które może i Was zainteresują. 

 "Blisko dwie trzecie Polaków przyznaje, że najbardziej smakują im ciasta i desery przygotowywane w domu. Domowe wypieki lubimy trzy razy bardziej od tych kupowanych w cukierniach – tak odpowiedziało aż 62% respondentów biorących udział w badaniu na temat wypieków w Polsce przeprowadzonych przez IQS Group w lutym 2015 roku. Dla fanów domowych słodkości Lidl wspólnie z Pawłem Małeckim, Mistrzem Cukiernictwa przygotował niespodziankę – książkę „Cukiernia Lidla”."

No właśnie taką książkę, której ja jestem już szczęśliwą posiadaczką będziecie mogli już nie długo zdobyć. Lidl bowiem przygotował ich dla Was aż 1 000 000 egzemplarzy.  

Wracając do warsztatów, przyznam, że byłam oczarowana sposobem ich prowadzenia, co oczywiście wykorzystam w moich warsztatach. 
Przygotowywaliśmy deser na bazie czekolady. Czekoladowy biszkopt bez mąki, mus z gorzkiej 74% czekolady, czekoladowy kołnierz i migdałową kruszonkę, wszystko to zwieńczone sosem z malin na winie i świeżymi owocami. Poezja smaku :) 
Bardzo podobała mi się organizacja i planowanie wszystkiego, co miało po sobie następować. Najpierw Mistrz tłumaczył po kolei co i jak, potem przystępowaliśmy do dzieła podzieleni na zespoły. I tak przy każdej następnej czynności, bo deser składał się z kilku etapów. 
Trafiła mi się świetna ekipa z wesołym, przesympatycznym Staszkiem z bloga Kuchenne Wariacje na czele. W naszej grupie były jeszcze Magda, Marta i Agnieszka. Agnieszka kręciła nawet filmik z procesu składania deserku jaki wspólnie wykonaliśmy. Może uda mi się go tu wkleić :)

Sam Mistrz Paweł Małecki, który zawsze z filmików jakie oglądałam w Kuchni Lidla wydawał mi się być osobą bardzo poważną, i może nawet trochę nie dostępną, okazał się być przesympatyczną osobą, świetnie potrafiącą wytłumaczyć i rozwiać moje wszelkie wątpliwości. Na każde moje pytanie uzyskałam satysfakcjonującą mnie odpowiedź. Serdecznie dziękuję mu za cierpliwość w odpowiadaniu na moje liczne pytania :) 

Po zakończonych warsztatach na których miałam również okazję poznać Izę z bloga Smaczna Pyza usiedliśmy wspólnie do cudownie zastawionego stołu i rozkoszowaliśmy się smakiem naszych deserków. 



A na samym już końcu robiliśmy sobie pamiątkowe zdjęcia z Mistrzem i czekaliśmy na wręczenie dyplomów i książek z dedykacją i autografem jej autora Pawła Małeckiego. 

Paweł Małecki, Mistrz Cukiernictwa – jako jeden z 16-osobowego zespołu ustanowił rekord Guinessa w pieczeniu największego tortu weselnego, a w 2013 roku dołączył do zespołu dwóch znakomitych szefów kuchni Pascala Brodnickiego i Karola Okrasy. Cukiernik znany jest także z kręcenia lodów, o czym przekonali się Włosi podczas Lodowego Pucharu Świata
w Rimini. Na portalu www.kuchnialidla.pl, w zakładce "Cukiernia Lidla" raz na tydzień,
w niedzielę, publikowane są przepisy autorstwa Pawła Małeckiego.


Co do samej książki w której jestem zakochana wypowiem się w osobnym poście :) 

A teraz zapraszam na krótką fotorelację z warsztatów w studio Cook Up. 

Tak wygląda okładka cudownej książki Pawła


Marta, Agnieszka, Magda, Paweł, ja, Staszek - Ekipa z Mistrzem :) 

Coś psocimy:)


  Znów coś psocimy? :)


Jola robi dekoracje z czekolady :)

Staszek posypuje deserki kruszonka migdałową


Prelekcja przed Warsztatami

Ja z Mistrzem
 


Damski skład ekipy :) 

Dziękuję jeszcze raz za możliwość przeżycia tej przygody, a wszystkich których poznałam serdecznie pozdrawiam, Państwa z TVN-u również  :)
Jest szansa, że będzie można mnie gdzieś tam obejrzeć znów na ekranie TV :)


Serdecznie dziękuję Staszkowi i Madzi z bloga Kuchenne Wariacje za zdjęcia i możliwość ich wykorzystania. Są bowiem cudowne! :)

Komentarze

  1. Anonimowymaja 04, 2015

    Wspaniale! Moim marzeniem jest pojechać na takie warsztaty. Zazdroszczę doświadczenia :))))

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Witaj miły gościu :)
Dziękuje za odwiedziny :)
Jeśli masz pytanie do przepisu, zadaj je tutaj, a ja postaram się odpowiedzieć na nie w jak najkrótszym czasie.
Pozdrawiam,

Jola

Popularne posty z tego bloga

Sałatka z tortellini

Po kilku tygodniach milczenia na blogu, powracam z przepyszną sałatką z tortellini i pora. Bardzo szybka, łatwa i  nieco inna niż te które jadłam do tej pory. Polecam :)  Składniki na sporą porcję (ok. 8 - 10 osób)

Syrop z sosny

Pierwszy raz robię go sama. Pędy zbierałam w lesie z dala od szosy, i Wam radzę to samo, ponieważ nie wolno ich myć przed zasypaniem cukrem najlepiej, aby nie miały zanieczyszczeń.

Jeżyna - konfitura, dżem...

 Tym razem za szkłem zamknęłam jeżynę.

Rolada serowa

Przepis na tą przystawkę otrzymałam od mojej sąsiadki Pani Bogusi:) Wspaniała przegryzka do piwka, ale też świetnie nadaje się na kanapki.

Ciasto ala 3 - BIT na biszkopcie

Ciasto które znika tak samo szybko jak To Zanim zdążyłam się obejrzeć w blaszce ostał się jeden jedyny kawałek ten ze zdjęcia. Pomimo tego że nie ma pięknej fotki jest warte wypróbowania. dzieci były nim zachwycone. Polecam!    Na biszkopt: 4 jajka 6 łyżek cukru kryształu 3 łyżki mąki pszennej  1 łyżka mąki ziemniaczanej 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia