Przejdź do głównej zawartości

Dwa chleby jedno wykonanie

Nie często piekę chleb, ale tym razem go zabrakło, a że niedziela, w sklepie obok go nie było, to trzeba było sobie upiec. W sumie całkiem nieźle na tym wyszłam bo mam przynajmniej chlebek bez jakichkolwiek sztucznych dodatków. 
Poniżej dwa przepisy i jedno wykonanie, bo tak samo się je robi. 
Przepisy na Thermomix 



 Chleb orzechowy z suszoną śliwką 

 Składniki
  • 500g  wody
  • 40g  świeżych drożdży
  • 1/2  łyżeczki cukru
  • 600g mąki pszennej
  • 1 łyżeczka soli
  • 50 g suszonych śliwek
  • garść żurawiny suszonej 
  • 100g nasion dyni
  • 50g orzechów laskowych mielonych  
  • 50g siemienia lnianego
  • 50g błonnika naturalnego

 Chleb razowy z owocami goi
  • 160g mleka 
  • 350g wody
  • 40g drożdży
  • 1/2  łyżeczki cukru
  • 400g mąki pszennej
  • 150 g mąki żytniej razowej
  • 1 łyżeczka soli
  • 10g owoców goi 
  • 10g pestek słonecznika
  • 100g płatków owsianych
  • 20g oleju


Wykonanie 

Do naczynia miksującego wlewamy wodę, dodajemy drożdże i cukier, wymieszać 2 min/37 st.C/obr.1
Następnie dodajemy pozostałe składniki i wyrabiamy 3 min/ interwał
Wyjmujemy ciasto kopystką do sporej miski, zwilżamy wierzch delikatnie zimną wodą, przykrywamy ściereczką i zostawiamy do wyrośnięcia w ciepłe miejsce na ok.30min.
Następnie wyjmujemy natłuszczonymi dłońmi i formujemy chlebek, wkładamy do formy do pieczenia wielkości ok. 40x 10 cm. Nacinamy, przykrywamy ściereczką i zostawiamy do wyrośnięcia na ok.15min.
W włączamy piekarnik i ustawiamy na 200st.C. pieczemy przez 40-50 min.
 Po upieczeniu chleb wyjmujemy chleb z formy i zostawiamy do ostygnięcia na kratce. 

Obydwa chleby po wyrośnięciu w formach należy posmarować rozkłóconym żółtkiem i posypać nasionami.

Smacznego :)

Komentarze

  1. To zdjecie skutecznie zmotywowało mnie, aby w końcu znowu zabrać się za wypieki :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Witaj miły gościu :)
Dziękuje za odwiedziny :)
Jeśli masz pytanie do przepisu, zadaj je tutaj, a ja postaram się odpowiedzieć na nie w jak najkrótszym czasie.
Pozdrawiam,

Jola

Popularne posty z tego bloga

Sałatka z tortellini

Po kilku tygodniach milczenia na blogu, powracam z przepyszną sałatką z tortellini i pora. Bardzo szybka, łatwa i  nieco inna niż te które jadłam do tej pory. Polecam :)  Składniki na sporą porcję (ok. 8 - 10 osób)

Syrop z sosny

Pierwszy raz robię go sama. Pędy zbierałam w lesie z dala od szosy, i Wam radzę to samo, ponieważ nie wolno ich myć przed zasypaniem cukrem najlepiej, aby nie miały zanieczyszczeń.

Rolada serowa

Przepis na tą przystawkę otrzymałam od mojej sąsiadki Pani Bogusi:) Wspaniała przegryzka do piwka, ale też świetnie nadaje się na kanapki.

Jeżyna - konfitura, dżem...

 Tym razem za szkłem zamknęłam jeżynę.

Ciasto ala 3 - BIT na biszkopcie

Ciasto które znika tak samo szybko jak To Zanim zdążyłam się obejrzeć w blaszce ostał się jeden jedyny kawałek ten ze zdjęcia. Pomimo tego że nie ma pięknej fotki jest warte wypróbowania. dzieci były nim zachwycone. Polecam!    Na biszkopt: 4 jajka 6 łyżek cukru kryształu 3 łyżki mąki pszennej  1 łyżka mąki ziemniaczanej 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia