Przejdź do głównej zawartości

I Komunia Święta - Tort


Witajcie po kilkudniowej przerwie:) Mój długi majowy weekend pewnie różnił się od wielu z Was. Spędziłam go prawie w całości przy kuchni i na spotkaniach przed bardo ważną uroczystością jaka odbywała się w moim domu. W niedzielę miałam przyjemność podejmowana bardzo ważnych gości, z tej okazji dużo piekłam, trochę mniej gotowałam, za to robiła to moja mama, siostra i bratowa! Wszystkie mamy talent do pichcenia:) (skromna jestem prawda?;))
Moja córeczka przystępowała do I Komunii Świętej więc z tej okazji upiekłam jej tort orzechowy i udekorowałam śnieżnobiałą masą.

Na wykonanie takiego tortu potrzebujemy 4 biszkopty orzechowe, możecie upiec dwa z 8 jaj i przekroić na pól, albo 4 z 4 jaj. Polecam drugi sposób. 
  • 16 jaj
  • 50 dkg cukru
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 50 dkg orzechów włoskich (zmielonych)
  • 8 łyżek bułki tartej
Białka ubić na pianę, dodać cukier, następnie żółtka, orzechy wymieszane z proszkiem i bułką tartą. Wylać ( podzielić na dwie lub cztery prostokątne blaszki)  i upiec w temp. 180 stopni C przez ok. 40 min.


Masa mocno kakaowa

  • 2 budynie śmietankowe
  • 5 łyżek mąki pszennej
  • 700 ml. mleka
  • 10 łyżek cukru
 Z podanych składników ugotować budyń i ostudzić. 
  • 3 kostki masła
  • 150g ciemnego kakao
 Utrzeć masło do białości, dodawać po łyżce budyniu (odłożyć ok 6 łyżek na wierzch),  na koniec dodać stopniowo kakao.

Fot. J. Augustyn
( z przemęczenia zapomniałam zrobić ogonka pod ę:( )


Dodatkowo 2 słoiczki smażonych wiśni, 1 gorzka pokruszona na średniej wielkości wióra czekolada.
Placki mocno skropić ponczem


Przekładać kremem, na jedną z warstw nałożyć wiśnie, na drugą czekoladę. 

Placek 
masa
wiśnie
placek
masa
czekolada
placek (podzielić optycznie na pół. Na masę nałożyć przez środek pasek ciasta orzechowego ok. 10 cm) 
masa 
wiśnie
placek


Fot. J. Augustyn

Całość uformować delikatnie na formę księgi. Posmarować cienko wierzch pozostałą masą.

Masa z zaparzanych białek,

  • 2 białka
  • 5 łyżek cukru pudru
  • 4 łyżeczki żelatyny
  • 3/4 szkl. wody
  • 1 śnieżka
  • 1 śmietan fiks

 Ubić białka z cukrem, dodać wrzącą rozpuszczoną żelatynę. Zmiksować. Po przestudzeniu dodać pozostałe składniki i miksować do gęstości. Zimną masą cienko smarować tort.

Udekorować żywymi bratkami.


Smacznego:)


Komentarze

  1. Piękny tort! A Córka na pewno dumna z pysznego tortu i utalentowanej Mamy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z rana taki miły komentarz:) Bardzo mi miło, że tak uważasz:) Starałam się:) Dziękuję:)

      Usuń
  2. wygląda jak w niesamowicie drogiej cukierni. naprawdę, wspaniały! ach, córeczka może być dumna z takiej mamy ;]
    i proszę, złóż jej ode mnie życzenia Bożego błogosławieństwa. teraz zaczęła nowy rozdział w życiu, jest zdecydowanie dojrzalsza!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Karmel-itko! Dziękuję bardzo zz życzenia i te ciepłe słowa:) A tak swoją drogą, to ciekawa jestem, ile za taki tort trzeba by było zapłacić w takiej cukierni:) Mój miał ok. 5 kilo. Pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Za 4 kg w cukierni poznanskiej 450 zł w smaku ochyda sama sztuczność dekoracja dla dziewczynki na komunie z wizerunkiem chłopca :(

      Usuń
    3. Wniosek z tego taki, że lepiej jak ja piekę;) I tanio i smacznie:)

      Usuń
  3. Tort wspaniały i pachnący bratkami, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) Bratki zrywane podczas pierwszej majowej ulewy! Cudem ocalałe:)

      Usuń
  4. Imponujący! Ja nie potrafiłabym takiego cuda zrobić, tort na Komunię będę zamawiać. Pozdrawiamy komunistycznie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, nie ma się czego bać! Trzeba po prostu zrobić raz, a potem już idzie:) Moje może nie są idealne, ale najgorsze też nie. A w smaku z czystym sercem sama mówię, że pyszne:) Pozdrawiam i udanej Komunii. Słońca!!!:)

      Usuń
  5. Wspaniały i piękny tort. Idealny na taką uroczystość. Córcia pewnie była zachwycona!
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Owszem była:) Tort bardzo jej sie podobał i smakował, co mnie cieszy jeszcze bardziej:)

      Usuń
  6. Piekny, a bratki wspaniale do niego pasuja.Prosze o zdjecie ''z gory'':)

    OdpowiedzUsuń
  7. O przpraszam, jest zdjecie ''z gory'',komputer sobie ze mnie zakpil:)

    OdpowiedzUsuń
  8. zdolniacha z Ciebie! :):):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję:) zaczynają mi rosnąc piórka:)

      Usuń
  9. Chyle czoła, piękny, wykwintny i smaczny. Ozdobiony przepięknie, mistrz cukierni by sie nie powstydzil..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Basiu to miłe co piszesz. Cieszę się, ze podoba Ci się moje dzieło:) Pozdrawiam:)

      Usuń
  10. Super pomysł z tymi bratkami:) Tort wyszedł Ci wspaniale. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Alinko:) Trud się opłacił. Wszystkim się podobał i smakował, a to najważniejsze!:) Pozdrawiam :)

      Usuń
  11. Odpowiedzi
    1. Witaj Milenko!:) dziękuję bardzo:) Cieszę się, ze Ci się podoba:) Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  12. Matko, jaki cudny tort... chyba piękniejszego nie widziałam!!!

    OdpowiedzUsuń
  13. Tort jest przepiękny, córka musi być dumna z mamy, chyba tak samo jak mama z córki :) Te kwiaty są dobrane idealnie :) Gratulacje!

    OdpowiedzUsuń
  14. Szkoda,ze tak póżno tutaj zajrzałam.Tort jest rewelacyjny!Córcia napewno miała podwójne święto-dla ducha idla podniebienia.Gratulacje, anielska Mamo.Życzę jeszcze wielu tak pięknych tortów.Pozdrawiam.Minia

    OdpowiedzUsuń
  15. A czy 3/4 szklanki wody do masy z zaparzanych białek to nie będzie za dużo?

    OdpowiedzUsuń
  16. Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Czy tą masę z zaparzanych białek można barwić ? Jeśli tak, to czym?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście można, najlepiej barwnikami spożywczymi w proszku, które znajdziesz np. na allegro

      Usuń
  18. Bardzo dziękuję Pani Jolu :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Witam serdecznie, cudny tort. Ja też przymierzam się do tortu komunijnego mojej córci. Chcę zrobić piętrowy z bitą śmietaną i truskawkami w środku i zastanawiam się właśnie jak "obsmarować" boki żeby ładnie było. Może ta masa z parzonych białek byłaby lepsza od bitej śmietany? Prosze o podpowiedź. Na to jeszcze pójdą ozdoby cukrowe i żeby się trzymało w miarę..:-) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  20. Witam serdecznie, gratuluję talentu. Mam pytanko a raczej prośbę o radę. Ja też mam Komunię córci i przymierzam się do tortu piętrowego z bitą śmietaną i owocami i tak się zastanawiam, czy do "obtoczenia" tortu nie byłaby lepsza Pani masa z parzonych białek właśnie.. jeszcze na to będą szły ozdoby cukrowe i zależy mi ,aby się trzymało. I oczywiście żeby były ładne boki gładkie. Jak Pani radzi? I z Pani przepisu starczy mi tej masy na pokrycie 3 okręgów - z takich standardowych rozmiarów tortownic?
    Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam,
      jeśli do masy maja być klejone ozdoby z masy cukrowej to należy tort udekorować właśnie masa cukrową, albo masa na bazie masła. W przeciwnym wypadku ozdoby mogą się rozpłynąć. Ten tort był przeznaczony na 40 osób więc jeżeli na taka ilość osób ma byc przygotowany to wystarczy, a jeśli na większą, to trzeba sobie dodać każdy produkt proporcjonalnie do ilości. Mam nadzieję, że pomogłam :) Pozdrawiam

      Usuń

Prześlij komentarz

Witaj miły gościu :)
Dziękuje za odwiedziny :)
Jeśli masz pytanie do przepisu, zadaj je tutaj, a ja postaram się odpowiedzieć na nie w jak najkrótszym czasie.
Pozdrawiam,

Jola

Popularne posty z tego bloga

Sałatka z tortellini

Po kilku tygodniach milczenia na blogu, powracam z przepyszną sałatką z tortellini i pora. Bardzo szybka, łatwa i  nieco inna niż te które jadłam do tej pory. Polecam :)  Składniki na sporą porcję (ok. 8 - 10 osób)

Syrop z sosny

Pierwszy raz robię go sama. Pędy zbierałam w lesie z dala od szosy, i Wam radzę to samo, ponieważ nie wolno ich myć przed zasypaniem cukrem najlepiej, aby nie miały zanieczyszczeń.

Jeżyna - konfitura, dżem...

 Tym razem za szkłem zamknęłam jeżynę.

Rolada serowa

Przepis na tą przystawkę otrzymałam od mojej sąsiadki Pani Bogusi:) Wspaniała przegryzka do piwka, ale też świetnie nadaje się na kanapki.

Ciasto ala 3 - BIT na biszkopcie

Ciasto które znika tak samo szybko jak To Zanim zdążyłam się obejrzeć w blaszce ostał się jeden jedyny kawałek ten ze zdjęcia. Pomimo tego że nie ma pięknej fotki jest warte wypróbowania. dzieci były nim zachwycone. Polecam!    Na biszkopt: 4 jajka 6 łyżek cukru kryształu 3 łyżki mąki pszennej  1 łyżka mąki ziemniaczanej 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia