Przejdź do głównej zawartości

Tort Komunijny

Fot. J. Augustyn




Dziś był bardzo pracowity dzień. Zaczęłam go od pieczenia szarlotki, która wyszła wspaniale i w większości została pochłonięta jeszcze jako ciepła a właściwie gorąca z lodami. Niestety, jak się okazało później zapomniałam dodać do niej startego na tarce ciasta na kruszonkę;) Nikt nie wiedział, że miała tam być więc się nie upominali, ale z kruszonką jest jeszcze lepsza!:) 
Całym winowajcą tego niedopatrzenia szarlotkowego był ten oto tort.

Tort pieczony na I Komunię Świętą Oliwii 

Nie będę podawać całego przepisu, powiem tylko, że był z ciast:

1 biszkopt jasny 
2 biszkopt ciemny
3 biszkopt orzechowy

Najważniejszą jednak częścią udanego smaku w torcie jest jego odpowiednie nawilżenie ponczem, do którego ja przywiązuję szczególną uwagę. Kiedy biszkopty są wilgotne, (ale nie mokre!) ciasto nabiera wykwintnego smaku. 
Mam wypróbowany i sprawdzony poncz, rzadko go zamieniam na inny eksperymentalny. Mój poncz to mikstura z dobrej gatunkowo ekspresowej herbaty, cukru i spirytusu (koniecznie).

1 torebkę herbaty w tym przypadku Irving zaparzamy wrzątkiem. Na tej wielkości tort 1 szklanka minimum. Dodajemy ok. 5 łyżeczek cukru i mieszamy do rozpuszczenia. Następnie studzimy do zimna i dodajemy 1 kieliszek spirytusu. 
Każdy placek nasączamy ponczem z obu stron, przykładając szczególną uwagę do krajów ciasta.

Fot. J. Augustyn




Nie robimy tego wcześniej, ale bezpośrednio przed przekładaniem masy budyniowej, na która przepis znajdziecie tutaj.



Komentarze

  1. Odpowiedzi
    1. Dziękuję Klaudio. Niestety do doskonałości mu daleko:( Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Ten tort to prawdziwe Arcydzieło, przez duże "A"!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, że daleko mu do tego:) Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń

Prześlij komentarz

Witaj miły gościu :)
Dziękuje za odwiedziny :)
Jeśli masz pytanie do przepisu, zadaj je tutaj, a ja postaram się odpowiedzieć na nie w jak najkrótszym czasie.
Pozdrawiam,

Jola

Popularne posty z tego bloga

Sałatka z tortellini

Po kilku tygodniach milczenia na blogu, powracam z przepyszną sałatką z tortellini i pora. Bardzo szybka, łatwa i  nieco inna niż te które jadłam do tej pory. Polecam :)  Składniki na sporą porcję (ok. 8 - 10 osób)

Syrop z sosny

Pierwszy raz robię go sama. Pędy zbierałam w lesie z dala od szosy, i Wam radzę to samo, ponieważ nie wolno ich myć przed zasypaniem cukrem najlepiej, aby nie miały zanieczyszczeń.

Jeżyna - konfitura, dżem...

 Tym razem za szkłem zamknęłam jeżynę.

Rolada serowa

Przepis na tą przystawkę otrzymałam od mojej sąsiadki Pani Bogusi:) Wspaniała przegryzka do piwka, ale też świetnie nadaje się na kanapki.

Ciasto ala 3 - BIT na biszkopcie

Ciasto które znika tak samo szybko jak To Zanim zdążyłam się obejrzeć w blaszce ostał się jeden jedyny kawałek ten ze zdjęcia. Pomimo tego że nie ma pięknej fotki jest warte wypróbowania. dzieci były nim zachwycone. Polecam!    Na biszkopt: 4 jajka 6 łyżek cukru kryształu 3 łyżki mąki pszennej  1 łyżka mąki ziemniaczanej 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia