Przejdź do głównej zawartości

Ciasto z jabłkami "Pagórki jabłkowe"

Przepisy które powstają spontanicznie są chyba najlepsze :) 

A teraz już zapraszam na ciasto jest rewelacyjne!


"Pagórki jabłkowe"
Składniki na prostokątną blaszkę (taka od piekarnika):
  • 80 dkg mąki pszennej
  • 1 i 3/4 kostki margaryny
  • 2 łyżki jogurtu naturalnego
  • 2 łyżki kwaśnej śmietany
  • 1 szklanka cukru pudru
  • 4 łyżeczki proszku do pieczenia (płytkie i płaskie)
Dodatkowo:
  • 10 średnich jabłek
  • 3 łyżki brązowego cukru
  • 3 łyżki bułki tartej
  • cukier puder do posypania



Z podanych składników zagnieść ciasto. Podzielić na dwie części. Jedną większą rozwałkować i rozłożyć na blachę wyłożoną papierem do pieczenia po same brzegi. Ciasto oprószyć bułką tartą. Wyłożyć na nią obrane, wydrylowane i przecięte na pół jabłka w odstępach ok. 1 - 2 cm.  Posypać miejsca między jabłkami cukrem brązowym. Rozwałkować drugi placek i wyciąć nieco większy kwadrat niż nasze ciasto. Całość przykryć drugim plackiem tak, aby brzegi się stykały. Dokładnie posklejać brzegi, aby sok jaki będzie wypływał z jabłek nie wyciekł na zewnątrz ciasta. Brzegi po sklejeniu najlepiej zawinąć delikatnie do środka. Z pozostałej części ciasta wyciąć ozdobne ciasteczka i ponakładać na około, zakrywając łączenie brzegów. Całość nakłuć widelcem i wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 stopni C bez termoobiegu. Piec 50 min. Ciasto się pięknie zarumieni.


W taki sposób przygotowane ciasto z jabłkami widziałam po raz pierwszy na Facebooku Kasi Guzik. Ciasto, sposób pieczenia jest już całkowicie mój. 

Wyjąć z pieca wystudzić i posypać cukrem pudrem.

Ciasto nie jest za słodkie, więc jeśli lubicie bardzo słodkie proponuje dodać więcej cukru pudru do ciasta. 


A tu podobne ciasto ale z dżemem jabłkowym. Równie pyszne jak to! :) 

http://abcmojejkuchni.blogspot.com/2012/10/placek-z-jabkami-dla-alergikow.html

Komentarze

  1. To ciasto wygląda bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie właśnie jest:) Sięgasz po kawałeczek, a potem jeszcze i jeszcze i jeszcze :)

      Usuń
  2. i już jest na I miejscu do zrobienia!

    OdpowiedzUsuń
  3. Piekę właśnie :-D wiem,wiem co za pora ale jak zobaczyłam,musiałam,po prostu musiałam,już od dawna za mną ,,chodziło" ale zgubiłam przepis,dziękuję bardzo.Za jakąś godzinę wciągne porcyjkę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każda pora jest dobra na dobre ciacho:) Powodzenia!:)

      Usuń
  4. Robiłam niedawno podobne, właśnie od Kasi :) Twoje wygląda super!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Mariko;) Nie znam przepisu Kasi, podchwyciłam tylko sposób pieczenia:) Nie wiem kto to wymyślił, ale jest genialne!

      Usuń
  5. Jakie tam pagórki, to ciasto się nazywa jabłkowe bimbały :) i pod taką nazwą lepiej smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ha ha :) Bimbały mówisz? Dla mnie nieistotne jak się nazywa bo smakuje bosko! :) Może się nawet nazywać placek jabłkowy, bez różnicy u mnie zostają pagórki:)

      Usuń
  6. Jolu dziękuję za przepis. Troszkę zmieniłam to i owo. Ciacho rewelacja.
    http://ewa-wkuchni.blogspot.com/2014/10/szarlotka-z-poowkami-jabek.html

    OdpowiedzUsuń
  7. Pyszne ciasto...zrobiłam z połowy porcji i żałuję, że zmniejszyłam..

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Witaj miły gościu :)
Dziękuje za odwiedziny :)
Jeśli masz pytanie do przepisu, zadaj je tutaj, a ja postaram się odpowiedzieć na nie w jak najkrótszym czasie.
Pozdrawiam,

Jola

Popularne posty z tego bloga

Sałatka z tortellini

Po kilku tygodniach milczenia na blogu, powracam z przepyszną sałatką z tortellini i pora. Bardzo szybka, łatwa i  nieco inna niż te które jadłam do tej pory. Polecam :)  Składniki na sporą porcję (ok. 8 - 10 osób)

Syrop z sosny

Pierwszy raz robię go sama. Pędy zbierałam w lesie z dala od szosy, i Wam radzę to samo, ponieważ nie wolno ich myć przed zasypaniem cukrem najlepiej, aby nie miały zanieczyszczeń.

Jeżyna - konfitura, dżem...

 Tym razem za szkłem zamknęłam jeżynę.

Rolada serowa

Przepis na tą przystawkę otrzymałam od mojej sąsiadki Pani Bogusi:) Wspaniała przegryzka do piwka, ale też świetnie nadaje się na kanapki.

Ciasto ala 3 - BIT na biszkopcie

Ciasto które znika tak samo szybko jak To Zanim zdążyłam się obejrzeć w blaszce ostał się jeden jedyny kawałek ten ze zdjęcia. Pomimo tego że nie ma pięknej fotki jest warte wypróbowania. dzieci były nim zachwycone. Polecam!    Na biszkopt: 4 jajka 6 łyżek cukru kryształu 3 łyżki mąki pszennej  1 łyżka mąki ziemniaczanej 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia