Przejdź do głównej zawartości

Muffinki waniliowe z jagodami i koktajl z owoców leśnych - przepis

Dziś miałam piec ptysie do jakich zabieram się już ładnych kilka tygodni, mam wszystko co potrzebne, tylko ciągle coś wypada :)


Dziś już miałam piec, ale moje dzieciątka od rana chodziły i szukały... szukały i szukały i nic nie znalazły co by chciały.


W pewnej chwili nastąpiło pytanie: mamo? a czy dzisiaj nie będzie nic słodkiego? Dodam, ze na komodzie stoi miseczka z batonikami, cukierkami i ciastka kupne w szufladzie ze słodyczami.
No więc mówię :) Są przecież słodycze bierzcie:) No tak, ale my nie chcemy tego, my chcemy Twoje słodycze...

Nawet nie wiecie ile radości we mnie wywołały te słowa :)  Jeden rzut okiem na zawartość lodówki i wszystkie składniki znalazły się w mikserze. zamieszałam i gotowe. dodałam jagody i przełożyłam do papilotek.

Co do samych muffinek, chyba się rozkręcam z nimi:) Jeszcze kilka miesięcy temu nie lubiłam ich piec ani jeść. Wydaje mi się, ze ich tajemnica jest sposób przygotowania i gęstości ciasta. Pomału dochodzę do perfekcji! Te wyszły po prostu idealne:)

Składniki na 24 sztuki

  • 3 i 1/2 szklanki mąki
  • 1 szklanka oleju
  • 4 łyżki domowego cukru waniliowego
  • 1 szklanka cukru
  • 1 i 1/2  szklanki maślanki
  • 1/2 szklanki mleka 
  • 4 jajka 
  • 1/2 litra mrożonych jagód 
  • 1 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/3 łyżeczki sody
Wszystkie mokre składniki umieścić w misie miksera, zamieszać tylko do połączenia składników. Dodać wszystkie pozostałe składniki poza jagodami. Wymieszać tylko do połączenia składników. Dodać jagody delikatnie wymieszać i przełożyć do papilotek do 3/4 wysokości. Piec ok. 40 minut do suchego patyczka w temp. 180 stopni C na termoobiegu.




Koktajl z owoców lasu

  • 1 litr mrożonych owoców leśnych (jagody, jeżyny, maliny)
  • 1/3 szklanki cukru
  • 1 litr mleka
Podane zamrożone owoce i mleko zmiksować w blenderze. Dosłodzić. Podawać zimne.

Smacznego :)

Komentarze

  1. Ja też nie przepadałam za robieniem muffinek, bo to drobnica, a ja lubię konkrety. Jednak przez dzieciaki polubiłam. Chętnie skorzystam z Twoich proporcji i z przepisu, bo 24 sztuki to w sam raz dla łasuchów

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aga, dokładnie mam foremki na 12 sztuk i wiem, ze to jest na raz, a gdyby tak chcieć zjeść jeszcze pod wieczór, albo na śniadanie nie byłoby już co, a tak właśnie sobie siedzimy i jemy do niedzielnej kawki :)

      Usuń
    2. no własnie, zawsze lepiej jak się rozkoszujemy cały dzień a nie przez chwilę

      Usuń
  2. jak ja lubię wchodzić na Twoje bloga, zawsze znajdę tutaj coś pysznego:d tym razem znowu się nie zawiodłam:d

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie dziś Twoje muffinki, już się pieką. Tradycyjnie muszę coś pozmieniać, bo:
    1. mąż mi kupił maślankę truskawkową zamiast zwykłej
    2. w to miejsce dam do środka dżem truskawkowy
    ale reszta jest w/g Twojego przepisu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aga to wyjdzie Ci coś super truskawkowego:) Aż ciekawa jestem tego smaku, koniecznie napisz co wyszło :)

      Usuń
    2. Już mogę zdać relacje: moi wyszli na spacer, a ja piekę. Zjadłam już 5 muffinek i muszę zbastować, bo jak wrócą to nic nie zostanie. Trudno się oprzeć. W całym domu pachnie, że hej! Wyszły rewelacyjnie truskawkowe. Ciasto w tym smaku jest genialnie! Następnym razem sama juz kupię maślankę ale tym razem jagodową :)

      Usuń
    3. chyba nie zdążę ich nawet przyozdobić :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Witaj miły gościu :)
Dziękuje za odwiedziny :)
Jeśli masz pytanie do przepisu, zadaj je tutaj, a ja postaram się odpowiedzieć na nie w jak najkrótszym czasie.
Pozdrawiam,

Jola

Popularne posty z tego bloga

Sałatka z tortellini

Po kilku tygodniach milczenia na blogu, powracam z przepyszną sałatką z tortellini i pora. Bardzo szybka, łatwa i  nieco inna niż te które jadłam do tej pory. Polecam :)  Składniki na sporą porcję (ok. 8 - 10 osób)

Syrop z sosny

Pierwszy raz robię go sama. Pędy zbierałam w lesie z dala od szosy, i Wam radzę to samo, ponieważ nie wolno ich myć przed zasypaniem cukrem najlepiej, aby nie miały zanieczyszczeń.

Rolada serowa

Przepis na tą przystawkę otrzymałam od mojej sąsiadki Pani Bogusi:) Wspaniała przegryzka do piwka, ale też świetnie nadaje się na kanapki.

Jeżyna - konfitura, dżem...

 Tym razem za szkłem zamknęłam jeżynę.

Ciasto ala 3 - BIT na biszkopcie

Ciasto które znika tak samo szybko jak To Zanim zdążyłam się obejrzeć w blaszce ostał się jeden jedyny kawałek ten ze zdjęcia. Pomimo tego że nie ma pięknej fotki jest warte wypróbowania. dzieci były nim zachwycone. Polecam!    Na biszkopt: 4 jajka 6 łyżek cukru kryształu 3 łyżki mąki pszennej  1 łyżka mąki ziemniaczanej 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia