Przejdź do głównej zawartości

Potrawka dyniowo - kurczakowa z ryżem

Potrawka dyniowa z ryżem Lestello


Post piszę świeżo po oglądnięciu emisji ostatniego odcinka MasterChef w którym to niestety nie wygrała Kinga:( 


Jak zapewne wiecie sama startowałam do tego programu:) Mi nie udało się dobrnąć nawet do 100 najlepszych;), ale odkąd dowiedziałam się, że do programu zakwalifikowała się Kinga kibicowałam właśnie jej:) 
Nie cieszy mnie fakt, że wygrała Basia:(
A Kindze gratuluję II, aczkolwiek zaszczytnego miejsca i mam nadzieje, że mimo wszystko wyda swoją książkę. Myślę, że każda blogerka, dla której gotowanie to pasja o tym marzy:) 

Przygoda z Masterchef zakończyła się dla nas wszystkich, bo chyba każdy, kto wziął udział w castingach, a potem w programie był w jakiś sposób związany emocjonalnie z tym, co tam się działo.
Każdą z osób jakie zgłosiły się do programu  łączyła wspólna pasja do kulinariów. To, że dla mnie w temacie programu nie wydarzyło się nic więcej poza castingiem nie zniechęciło mnie do eksperymentów kulinarnych. Nadal kocham robić słodkie dania, i coraz częściej sięgam po znane przepisy na potrawy wytrawne kombinując, co z czym połączyć, aby wyszło danie godne Króla:), oraz sama je wymyślam . Zapisałam się nawet na Warsztaty Kulinarne organizowane przez Muzeum Kultury Ludowej , gdzie przez kilka kolejnych sobót będę poznawała i przygotowywała dania regionalne zgodnie z recepturą naszych przodków. Cykl relacji z Warsztatów rozpocznę w kolejnym wpisie. Pierwsze warsztaty już za mną:) Kapusta ziemniaczana z rzepy i grochu była rewelacyjna:) Przepis wkrótce:)

Potrawka dyniowa z ryżem Lestello

Dziś zapraszam na wspaniałą potrawkę z dyni, kurczaka i papryki podaną z ryżem.  
Nieziemski smak i aromat:)


Potrawka dyniowa z ryżem Lestello


Składniki na 4 porcje

Na potrawkę:
  • 1/2 kg obranej dyni
  • 1 czerwona cebula
  • 4 ząbki czosnku
  • 2 łyżki masła
  • 2 podwójne piersi z kurczaka
  • 1 szkl. bulionu
  • 1 czerwona papryka
  • 1 zielona papryka
  • 1 łyżka natki pietruszki
  • sól
  • pieprz
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej 
  • szczypta ostrej papryki

Na ryż:
  • 3 torebki ryżu 
  • 1 łyżka posiekanej natki pietruszki
  • 1 łyżka masła
  • filiżanka do uformowania kuli ryżowej


Dynię pokroić w kostkę ok. 2x2 cm. Paprykę wydrążyć i pokroić na paseczki 1 i 1/2 cm. Piersi pokroić w cienkie paseczki. Przesmażyć na patelni na maśle, dodać pokrojoną cebulkę i wyciśnięty czosnek. Chwilę smażyć do zeszklenia cebulki. Dodać paprykę. Dusić ok. 5 min. Dodać dynię. Zalać zimnym bulionem wymieszanym z mąką ziemniaczaną. Dusić pod przykryciem do miękkości. Dodać natkę pietruszki, doprawić solą, pieprzem i ostrą papryką. 

Ryż ugotować zgodnie z przepisem na opakowaniu. Wyjąć z woreczków i wymieszać z masłem i natką pietruszki. Filiżankę przepłukać zimną wodą. Nakładać ryż do pełna. Wykładać odwracając filiżankę na talerz. Nałożyć potrawkę. Podawać gorące. Można ozdobić liściem selera, lub pietruszki.


Potrawka dyniowa z ryżem Lestello



Smacznego:)

Komentarze

  1. Mam identyczne odczucia co do finału programu. Bardzo chciałam, by wygrała Kinga!
    Jolu, Twoje danie jest zachwycające. A w programie po prostu się na Tobie nie poznali i niech żałują! Niecierpliwie czekam na relację z warsztatów - udział w nich musi być fantastycznym doświadczeniem!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Mariko:) Danie cieszy oko, ale i podniebienie:) Delikatny ryż z dodatkiem lekko ostrego mięska i dyni... Świetnie się współgra:)
      Co do programu, to nie żałuje, choć jakaś tam maleńka chęć na uczestnictwo w nim w pełni była. Dobrze się stało jak się stało:) A wspomnienia zostaną:)
      Warsztaty są świetne! Pani Jasia - prowadząca je to świetna znawczyni tematu:) Mam nadzieję wiele się od Niej nauczyć:)

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) Moja dynia była blada, gdyby miała soczysta pomarańcz w sobie byłoby jeszcze piękniejsze:) Pozdrawiam:)

      Usuń
  3. wspaniałe, jesienne danie!:)

    OdpowiedzUsuń
  4. no niestety ....
    wygląda smacznie, mi ryż jakoś nigdy tak ładnie nie wychodzi

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sekret tkwi w maśle dodanym do niego, i koniecznie przepłukanej zimną miseczce przed nałożeniem do niej ryżu i bezpośrednio przełożonym na talerz:) Spróbuj tej metody:) Pozdrawiam:)

      Usuń

Prześlij komentarz

Witaj miły gościu :)
Dziękuje za odwiedziny :)
Jeśli masz pytanie do przepisu, zadaj je tutaj, a ja postaram się odpowiedzieć na nie w jak najkrótszym czasie.
Pozdrawiam,

Jola

Popularne posty z tego bloga

Sałatka z tortellini

Po kilku tygodniach milczenia na blogu, powracam z przepyszną sałatką z tortellini i pora. Bardzo szybka, łatwa i  nieco inna niż te które jadłam do tej pory. Polecam :)  Składniki na sporą porcję (ok. 8 - 10 osób)

Syrop z sosny

Pierwszy raz robię go sama. Pędy zbierałam w lesie z dala od szosy, i Wam radzę to samo, ponieważ nie wolno ich myć przed zasypaniem cukrem najlepiej, aby nie miały zanieczyszczeń.

Rolada serowa

Przepis na tą przystawkę otrzymałam od mojej sąsiadki Pani Bogusi:) Wspaniała przegryzka do piwka, ale też świetnie nadaje się na kanapki.

Jeżyna - konfitura, dżem...

 Tym razem za szkłem zamknęłam jeżynę.

Ciasto ala 3 - BIT na biszkopcie

Ciasto które znika tak samo szybko jak To Zanim zdążyłam się obejrzeć w blaszce ostał się jeden jedyny kawałek ten ze zdjęcia. Pomimo tego że nie ma pięknej fotki jest warte wypróbowania. dzieci były nim zachwycone. Polecam!    Na biszkopt: 4 jajka 6 łyżek cukru kryształu 3 łyżki mąki pszennej  1 łyżka mąki ziemniaczanej 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia