Przejdź do głównej zawartości

Sernik bez sera? Tak!

 Pierzynka II 
Pierzynkę I możecie zobaczyć tu
 
sernik
 
Składniki na tradycyjną prostokątną blaszkę:

Na ciasto kruche:

  • 3 szkl. mąki
  • 4 żółtka
  • 1 szkl. cukru pudru trzcinowego Diamant
  • 3/4 kostki margaryny
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia

Masa pierzynkowa:

  • 3 kubki śmietany po 380 ml. 18% 
  • 2 budynie śmietankowe
  • 4 białka
  • 500 ml mleka
  • 1 szkl. cukru pudru trzcinowego Diamant
  • 1laska wanilii

Wykonanie cista jest bardzo proste, ale wymaga dokładności!

Zaczynamy od zrobienia kruchego ciasta w tym celu wszystkie składniki dokładnie siekamy i zagniatamy rękoma (najlepiej w dużej głębokiej misce). 1/3 ciasta wkładamy do zamrażalnika najlepiej na 60 min. Można krócej, ale wówczas nie będzie się nam ładnie ścierać na tarce. 
 
sernik

Ciasto wykładamy na blaszkę do pieczenia uprzednio wyłożoną papierem do pieczenia. Nie musimy wylepiać brzegów blaszki, wystarczy sam spód. Blachę wstawiamy do lodówki na 10 min. W tym czasie rozgrzewamy piekarnik i przygotowujemy produkty na masę pierzynkową. Blachę z ciastem wstawiamy do piekarnika na 15-20 min. i podpiekamy w temp. 180 stopni C. W tym czasie mikserem ubijamy pianę z jaj ze szczypta soli. Śmietanę ubijamy z cukrem pudrem  na najwyższych obrotach (użyjcie dużego garnka, lub miski, koniecznie wysokiej bo będzie się chlapało w początkowej fazie). Masa ze śmietany i cukru powinna być gęsta i puszysta (podwoi albo i lepiej swoją objętość). Czas ubijania to ok. 10-12 min.
W osobnym garnku mieszamy mleko i budynie. Dodajemy ziarenka laski wanilii i wlewamy do śmietany mieszając na niskich obrotach. Następnie dodajemy ubitą pianę i delikatnie, dokładnie mieszamy. Wylewamy całość na podpieczone ciasto. Wyjmujemy ciasto z zamrażalnika i ścieramy na masę pierznkową na tarce o grubych oczkach. Wstawiamy do piekarnika i pieczemy 50 min. w temp. 190 stopni C bez termoobiegu. Ciasto po upieczeniu zostawiamy w wyłączonym piekarniku na ok. 15 min., po tym czasie uchylamy drzwiczki i studzimy przez 1 godzinę nie ruszając blachą. Potem możemy wyjąc z piekarnika i całkowicie studzić.
Polać polewą.


Smacznego:) 

Komentarze

  1. Kusisz, a ja odstawiłam słodycze, ciasta itd. i teraz aż mi żołądek ścisnęło:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj Elexis, wszyscy sie odchudzają:) Ja nie, choć moze by sie przydało;)

      Usuń
  2. witam, bardzo lubię odwiedzać Twojego bloga dlatego postanowiłam nominować Cię do Liebster Award. http://potworkiispolka.blogspot.com/ na mojej stronie znajdziesz zasady zabawy oraz pytania na które możesz odpowiedzieć ;) pozdrawiam Iza

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) Miło mi, że tu zagladasz:) Pozdrawiam:)

      Usuń
  3. Kiedyś jadłam u koleżanki to ciasto i jest pyszne !! Smakuje jak sernik :)

    Pozdr. Justyna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie nie smakuje jak sernik, bo nie wyczuwam sera:) Ale jest bardzo lekkie i puszyste, po prostu takie jak lubię:) Pozdrawiam:)

      Usuń
  4. To coś dla mnie, nie przepadam za tradycyjnymi sernikami :)

    OdpowiedzUsuń
  5. oooj czaję czaję się na ten sernik

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie Olu czas spróbować:) Pozdrawiam:)

      Usuń
  6. Jejku, takie słodkości, a ja miałam byc na diecie :/

    OdpowiedzUsuń
  7. Pychotka :) Takie oszukane ciasto, a smakuje jak najlepszy sernik :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Witaj miły gościu :)
Dziękuje za odwiedziny :)
Jeśli masz pytanie do przepisu, zadaj je tutaj, a ja postaram się odpowiedzieć na nie w jak najkrótszym czasie.
Pozdrawiam,

Jola

Popularne posty z tego bloga

Sałatka z tortellini

Po kilku tygodniach milczenia na blogu, powracam z przepyszną sałatką z tortellini i pora. Bardzo szybka, łatwa i  nieco inna niż te które jadłam do tej pory. Polecam :)  Składniki na sporą porcję (ok. 8 - 10 osób)

Syrop z sosny

Pierwszy raz robię go sama. Pędy zbierałam w lesie z dala od szosy, i Wam radzę to samo, ponieważ nie wolno ich myć przed zasypaniem cukrem najlepiej, aby nie miały zanieczyszczeń.

Rolada serowa

Przepis na tą przystawkę otrzymałam od mojej sąsiadki Pani Bogusi:) Wspaniała przegryzka do piwka, ale też świetnie nadaje się na kanapki.

Jeżyna - konfitura, dżem...

 Tym razem za szkłem zamknęłam jeżynę.

Ciasto ala 3 - BIT na biszkopcie

Ciasto które znika tak samo szybko jak To Zanim zdążyłam się obejrzeć w blaszce ostał się jeden jedyny kawałek ten ze zdjęcia. Pomimo tego że nie ma pięknej fotki jest warte wypróbowania. dzieci były nim zachwycone. Polecam!    Na biszkopt: 4 jajka 6 łyżek cukru kryształu 3 łyżki mąki pszennej  1 łyżka mąki ziemniaczanej 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia