Przejdź do głównej zawartości

Tort marchewkowy - Choinka z olejem rzepakowym

Jakiś czas temu przez moja bratową zostałam poczęstowana ciastem marchewkowym. Przyznam, że bardzo mi smakowało:) Zapytałam o przepis, i zostałam poinformowana, że jest poskładany z dwóch blogów kulinarnych Kwestii Smaku i Moje Wypieki. Oba przepisy przeanalizowałam, i zrobiłam po swojemu;) Coś dodała, coś ujęłam, no i zdecydowanie podwoiłam składniki:)





Ciasto wyszło bardzo smaczne, i okazało się, że jest bardzo proste w przygotowaniu.  Gdyby nie ta marchewka, którą trzeba ścierać na tarce byłoby mega szybkie :)

Składniki:
  • 1 i 1/3 szklanki mąki tortowej
  • 1 szklanka cukru
  • 2 łyżeczki sody
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 2 łyżeczki cynamonu
  • 20g przyprawy do piernika
  • 1/4 łyżeczki soli
  • 3/4 szklanki oleju rzepakowego
  • 4 jajka
  • 2 szklanki siekanych orzechów włoskich
  •  1szklanka ananasów
  • 2 szklanki startej na średnich oczkach marchewki
 


Wymieszać wszystkie suche składniki, jajka i olej zmieszać razem i dodać do składników suchych, następnie dodać marchewkę, orzechy i lekko odciśnięte z soku ananasy. Wymieszać. Ciasto przełożyć do formy choinka i wstawić do pieca nagrzanego do 170 stopni C. Piec do suchego patyczka ok. 50 minut.

Po wystudzeniu przeciąć ciasto na trzy blaty.  

Krem:
  • 500 ml. śmietany kremówki
  • 4 łyżki cukru pudru
  • ekstrakt kokosowy (do smaku)
  • 2  śmietan fiksy

Śmietankę ubić z cukrem, dodać ekstrakt i fiks. 
Przygotowana masą przekładac tort w tej samej formie w której był pieczony. Wierzch posmarować lekko masą i udekorować jak choinkę dekoracjami Dr. Oetker.



Do ciasta dodałam oleju rzepakowego, bo olej rzepakowy jest naturalnym źródłem kwasów omega – 3, jest bardzo zdrowy i łatwo przyswajalny dla organizmu.


Smacznego:)

Komentarze

  1. Rewelacyjny pomysł i wykonanie :) Nie mogę się napatrzeć!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Witaj miły gościu :)
Dziękuje za odwiedziny :)
Jeśli masz pytanie do przepisu, zadaj je tutaj, a ja postaram się odpowiedzieć na nie w jak najkrótszym czasie.
Pozdrawiam,

Jola

Popularne posty z tego bloga

Sałatka z tortellini

Po kilku tygodniach milczenia na blogu, powracam z przepyszną sałatką z tortellini i pora. Bardzo szybka, łatwa i  nieco inna niż te które jadłam do tej pory. Polecam :)  Składniki na sporą porcję (ok. 8 - 10 osób)

Syrop z sosny

Pierwszy raz robię go sama. Pędy zbierałam w lesie z dala od szosy, i Wam radzę to samo, ponieważ nie wolno ich myć przed zasypaniem cukrem najlepiej, aby nie miały zanieczyszczeń.

Rolada serowa

Przepis na tą przystawkę otrzymałam od mojej sąsiadki Pani Bogusi:) Wspaniała przegryzka do piwka, ale też świetnie nadaje się na kanapki.

Jeżyna - konfitura, dżem...

 Tym razem za szkłem zamknęłam jeżynę.

Ciasto ala 3 - BIT na biszkopcie

Ciasto które znika tak samo szybko jak To Zanim zdążyłam się obejrzeć w blaszce ostał się jeden jedyny kawałek ten ze zdjęcia. Pomimo tego że nie ma pięknej fotki jest warte wypróbowania. dzieci były nim zachwycone. Polecam!    Na biszkopt: 4 jajka 6 łyżek cukru kryształu 3 łyżki mąki pszennej  1 łyżka mąki ziemniaczanej 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia