Przejdź do głównej zawartości

Leczo nie leczo z kurczakiem

Oj jak dawno nie było tu żadnego przepisu.
Nadrabiam zaległości, nie wiem, czy uda mi się systematycznie publikować wpisy, ale postaram się dostarczać Wam ich co nieco, i będzie mała zmiana bo będą to dania wszystkie poza słodkimi :)

 No dobra czasem coś wrzucę, ale spoza mojej oferty :D 

Kiedy zobaczyłam zdjęcie obiadu koleżanki Oli z bloga Kraina Dziecka pomyślałam, że to powinno być dobre. Poprosiłam wiec o zdradzenie przepisu. Ola podała mi skład dania i sposób wykonania, a ja już po swojemu zrobiłam, doprawiłam i dodałam co nieco od siebie :D 



Składniki dla 4 osób


  • 500g filetów z kurczaka
  • 1 duża cebula
  • 200g pieczarek
  • 1 bakłażan
  • 2 ząbki czosnku
  • 3 małe młode cukinie 
  • 3 małe młode marchewki 
  • sól 
  • pieprz
  • 1 łyżeczka papryki mielonej słodkiej
  • szczypta papryki mielonej ostrej
  • 1 łyżka koperek suszony (można świeży) 
  • 1 łyżeczka suszonego tymianku
  • 2 ziarna ziela angielskiego
  • 1 liść laurowy
  • 1 mały słoiczek koncentratu pomidorowego
Cebulę i czosnek obrać. Umieścić misie Thermomix i zmielić 10 s. obrót 10. Albo posiekać nożem.
Filet z kurczaka pokroić w cienkie plastry następnie w kostkę. Cebulę i czosnek przesmażyć ok. 2 minuty na głębokiej patelni z odrobiną oleju. Dodać mięso i smażyć. W tym czasie umyć wszystkie warzywa, oczyścić marchew. W malakserze założyć tarko z grubymi oczkami. Zetrzeć marchew, i dodać do mięsa, dusić. Dodać ziele, sól i liść laurowy. Następnie zetrzeć na tych samych oczkach cukinię i bakłażana. Dodać na patelnię i doprawić resztą przypraw. Dusić. Zmienić ostrze w malakserze na talarki. Zetrzeć na nim pieczarki i dodać do warzyw i mięsa. Dusić do miękkości warzyw, ale nie do rozgotowania. Dodać koncentrat pomidorowy, zagotować. Cały proces powinien odbyć się w ciągu 30-tu minut. 
Podawać z chrupiącym pieczywem. 

Uwaga

Warzywa podczas duszenia puszczają sporo wody, nie należy jej odparowywać, z niej powstanie pyszny sos. Przyprawy podałam na nasz smak, ale wiadomo, że każdy musi po siebie dopasować. My lubimy ostre smaki.

Smacznego :) 



 

 

Komentarze

Prześlij komentarz

Witaj miły gościu :)
Dziękuje za odwiedziny :)
Jeśli masz pytanie do przepisu, zadaj je tutaj, a ja postaram się odpowiedzieć na nie w jak najkrótszym czasie.
Pozdrawiam,

Jola

Popularne posty z tego bloga

Sałatka z tortellini

Po kilku tygodniach milczenia na blogu, powracam z przepyszną sałatką z tortellini i pora. Bardzo szybka, łatwa i  nieco inna niż te które jadłam do tej pory. Polecam :)  Składniki na sporą porcję (ok. 8 - 10 osób)

Syrop z sosny

Pierwszy raz robię go sama. Pędy zbierałam w lesie z dala od szosy, i Wam radzę to samo, ponieważ nie wolno ich myć przed zasypaniem cukrem najlepiej, aby nie miały zanieczyszczeń.

Rolada serowa

Przepis na tą przystawkę otrzymałam od mojej sąsiadki Pani Bogusi:) Wspaniała przegryzka do piwka, ale też świetnie nadaje się na kanapki.

Jeżyna - konfitura, dżem...

 Tym razem za szkłem zamknęłam jeżynę.

Ciasto ala 3 - BIT na biszkopcie

Ciasto które znika tak samo szybko jak To Zanim zdążyłam się obejrzeć w blaszce ostał się jeden jedyny kawałek ten ze zdjęcia. Pomimo tego że nie ma pięknej fotki jest warte wypróbowania. dzieci były nim zachwycone. Polecam!    Na biszkopt: 4 jajka 6 łyżek cukru kryształu 3 łyżki mąki pszennej  1 łyżka mąki ziemniaczanej 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia