Przejdź do głównej zawartości

Raibow Muffins

muffiny tęczowe



Muffiny...

Muffinki........ 

Muffinieńki........




Pełno ich wszędzie, przeróżnych, z czekoladą, z wanilią, tęczowych... oczywiście mowa o muffinkach:)
Nie tak dawno w wafelkach piekła je Marika:)  Przypomniała mi o nich bo od dawna za mną "chodziły"
Od kilku tygodni poszukiwałam takich wafelków na lody. Próbowałam je zakupić w lodziarni jeszcze w sezonie zimnych lodów, ale niestety:(, żadna lodziarnia nie chciałam mi ich sprzedać:( swoją drogą to dziwne, bo przecież chciałam je kupić:) Czyżby ludzie nie chcieli zarabiać???

 

muffinki tęczowe


Kiedy zobaczyłam te w małym pudełeczku w Inter Marche od razu włożyłam do koszyka na zakupy. Kilka dni temu naszło mnie na muffinki dyniowe, jednak nie mam przygotowanego musu z dyni, a prawdę mówiąc nie miałam ochoty stać za długo w kuchni. Postanowiłam zrobić muffinki tęczowe. Dla mojej rodzinki ilość 12 sztuk (tyle mam moja teflonowa forma) to za mało. Zrobiłam więc na blaszce składając po dwie papilotki. Jednak to nie to:( Muffinki nie wyrosły w górę, ale wszerz. Nie lubię takich nieładnie wyglądających ciasteczek:( Oczywiście mówię tylko o kształcie, ponieważ smak miały nieziemski. Dlaczego zrobiłam w papilotkach mając zakupione wafelki? No cóż, po prostu o nich zapomniałam:) 
Dziś jednak to moje cenne pudełeczko znalazła moja córcia i chciała skonsumować te cudeńka takie puściutkie:) Pomyślałam NIE!:), i od razu zabrałam się z przygotowywanie tęczusiów ale tym razem już w wafelkach:) Efekt mojej szybkiej pracy możecie podziwiać na zdjęciach. Smak samego ciasta taki sam jak pieczonych tradycyjnie, ale wafelek nadał im chrupkości, i fajnego wyglądu. Na kinder party w sam raz, a i na niedzielny podwieczorek też.

Zapraszam na tęczowe muffinki.



muffiny


Składniki:

  • 2 jajka
  • 2 szkl mąki
  • 1/2 szkl cukru
  • 200 ml. kefiru
  • 1/2 szkl. oleju
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia  
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 5 kropli olejku śmietankowego 
  • po 2g każdego z barwinków: zielonego, niebieskiego , czerwonego, pomarańczowego, żółtego
  • opakowanie wafelków do lodów z płaskim końcem ( 20 szt.)



muffinki w waflu



Przygotować dwie duże miski. W jednej wymieszać składniki suche, w drugiej mokre. Pomijając barwniki.
Do składników mokrych dodać stopniowo suche i delikatnie mieszać. Gotowa masę podzielić na pięć równych porcji. Do każdej dodać po jednym barwniku i dokładnie wymieszać. 
Wafelki ustawić na blaszce do pieczenia. Do każdej nałożyć po 3/4 łyżeczki każdego koloru ciasta. Całość muffinka nie może przekroczyć 3/4 wysokości wafelka (ciasto się wykipi). Włożyć do nagrzanego do 170 stopni C. piekarnika i piec 30 min lub do suchego patyczka.




lody muffinki





Zobacz też mój inny przepis tęczowy:


rainbow cake





rainbow cake


Smacznego:)

Komentarze

  1. Odpowiedzi
    1. Nie jest mój niestety, ale internet jest go pełen:) Przepis natomiast jest mój:) Muffinki są wyśmienite i gorąco polecam:)

      Usuń
  2. Ale świetne ! Muszę takie zrobić :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie:) na sam ich widok oczka się uśmiechają:) Pozdrawiam:)

      Usuń
  3. Super kolory:) Ja też szukałam takich wafelków, niestety intermarche nie mam w pobliżu, muszę Mamę poprosić żeby mi kupiła bo ona ma u siebie w mieście ten sklep:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję:) Barwniki nie zawiodły;)Moja droga, nie lubię robić darmowej reklamy na blogu, ale wiem, że czyta go sporo osób z mojej miejscowości, i nigdzie indziej ich nie widziałam, więc podałam wskazówkę:) Sama muszę kupić ze dwa opakowania jeszcze, bo czasem są, ale te w czubeczek, a one się nie nadają na muffinki:)

    OdpowiedzUsuń
  5. jeju obłędne babeczki:D już je kiedyś gdzieś widziałam, ale nie były takie cudne!:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wyglądają jak sorbety cytrynwo pomarańczowe :)Mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jeju! Jakby je od góry bitą śmietan posmarować to jak lody!

    OdpowiedzUsuń
  8. Niby zwykłe muffinki, a wyglądają obłędnie :D Zdecydowanie muszę w końcu kupić barwniki spożywcze :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Właśnie ostatnia partia w piekarniku. Po raz pierwszy używałam barwników i dodałam do masy wszystko wg przepisu i mojej muffinki nie są tęczowe ale kolorowe - bardzo intensywne kolory zielony jest bardzo ciemny choć barwnik był opisany jako jasna zieleń. Teraz czekam aż wystygnie i sprawdzę jak smakują. Mam nadzieję że bedą pyszne bo jutro córka ma zamiar je zabrać do przedszkola na swoje 6 urodziny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieje, ze wyszły pyszne, a z barwnikami niestety tak juz jest, czasem kolor wychodzi zupełnie inny niz oczekujemy :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  10. witaj. Dzisiaj odkryłam Twojego bloga i mam zamiar wykorzystać przepis na muffinki w kubeczkach od lodów. Chcę je zrobić na urodziny syna do zerówki dla dzieciaczków. Mam pytanie w związku z tym- czy kubeczki podczas pieczenia się nie przypieką? Twoje wyglądają cudnie Pozdrawiam ciepło Ewa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewo, kubeczki sie nie przypieka, jesli postapisz zgodnie z przepisem (temp. pieczenia) No i trzeba czuwac przy piekarniku, bo kazdy inaczej grzeje:) Mam nadzieje, że wyjda pyszne i kolorowe i koniecznie podziel sie ta informacja :) pozdrawiam:)

      Usuń
  11. Witaj kochana. Jestem zachwycona tymi muffinkami i całym Twoim blogiem. Wyglądają bajecznie. Na pewno zostaję tu na dłużej... Zapraszam również do siebie, będzie Mi bardzo miło. Miłego weekendu życzę... Natalia z Waniliowy, Lawendowy, Biały...

    OdpowiedzUsuń
  12. witam :) ja mam takie pytanie czy zamiast kefiru mozna dodac maslanke? z gory dziekuje za odpowiedz :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Witaj miły gościu :)
Dziękuje za odwiedziny :)
Jeśli masz pytanie do przepisu, zadaj je tutaj, a ja postaram się odpowiedzieć na nie w jak najkrótszym czasie.
Pozdrawiam,

Jola

Popularne posty z tego bloga

Sałatka z tortellini

Po kilku tygodniach milczenia na blogu, powracam z przepyszną sałatką z tortellini i pora. Bardzo szybka, łatwa i  nieco inna niż te które jadłam do tej pory. Polecam :)  Składniki na sporą porcję (ok. 8 - 10 osób)

Syrop z sosny

Pierwszy raz robię go sama. Pędy zbierałam w lesie z dala od szosy, i Wam radzę to samo, ponieważ nie wolno ich myć przed zasypaniem cukrem najlepiej, aby nie miały zanieczyszczeń.

Jeżyna - konfitura, dżem...

 Tym razem za szkłem zamknęłam jeżynę.

Rolada serowa

Przepis na tą przystawkę otrzymałam od mojej sąsiadki Pani Bogusi:) Wspaniała przegryzka do piwka, ale też świetnie nadaje się na kanapki.

Ciasto ala 3 - BIT na biszkopcie

Ciasto które znika tak samo szybko jak To Zanim zdążyłam się obejrzeć w blaszce ostał się jeden jedyny kawałek ten ze zdjęcia. Pomimo tego że nie ma pięknej fotki jest warte wypróbowania. dzieci były nim zachwycone. Polecam!    Na biszkopt: 4 jajka 6 łyżek cukru kryształu 3 łyżki mąki pszennej  1 łyżka mąki ziemniaczanej 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia