Szukaj na blogu

piątek, 22 lutego 2013

Letni torcik w środku zimy;)

Zima, zima..
A mi się już zwyczajnie znudziła:)
Truskaweczkę?
Jeśli tak to zapraszam na wspaniały torcik:)

sernik na zimno z truskawką i gruszką


Ponieważ nie mam wpływu na to ile jeszcze ta zima zamierza u nas sobie mrozić, postanowiłam pomóc jej dokonać wyboru, i upiekłam torcik z truskawkami:) 

 

Wcale nie mrożonymi:) 
Może ją wystraszyłam, i sobie szybciej pójdzie?

sernik na zimno z truskawką i gruszką

Bałwankowi torcik się podobał:) Chciał nawet skubnąć kawałeczek, ale mu się łapki gdzieś zapodziały;) Za to nosek miał niecodzienny, bo z nasiona Katalpy:)
 
 
sernik na zimno z truskawką i gruszką


Co prawda truskawki na torciku są, nie takie soczyste, czerwcowe, jak nasze polskie truskawki, ale truskawki:) 
Smak... hmmm, nie będę mówić jaki, ale moja wyobraźnia zadziałała, i wyobraziłam sobie, że smakują jak TE:))) 
Torcik lekki (wagowo), smaczny i bardzo kaloryczny!
Mnie to nie przeszkadza, ale sami dokonacie wyboru, czy zrobić tak jak podam w przepisie, czy coś zamienić na coś lżejszego:) A da się, i wyjdzie mniej kalorycznie o 12%:)


sernik na zimno z truskawką i gruszką



 Tortownica 22 cm

 Potrzebujemy:

  • 3 jajka
  • 3 łyżki mąki
  • 3 łyżki cukru kryształu
  • 1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia 

  • 400 ml. śmietany 30%
  • 4 czubate łyżki cukru pudru
  • 2 łyżeczki żelatyny (rozpuścić w 1/4 szklanki wrzątku i wystudzić) 
  • 4 szt truskawek (giganty;))
  • 1 słoiczek domowych gruszek w syropie (można zastąpić puszką kupnych)

 
sernik na zimno z truskawką i gruszką


Wykonanie:

Galaretki rozpuścić w 800 ml wrzącej wody i wystudzić.

Upiec biszkopt zgodnie z przepisem patrzTU
Wystudzić.

Śmietanę ubić z cukrem, pod koniec ubijania dodać rozpuszczoną żelatynę. Masę od razu przelać na zimny biszkopt. Wyrównać powierzchnię. 
Truskawki pokroić w plasterki i poukładać na około tortownicy. W środku wbić truskawkę z szypułką. Gruszki pokroić na plasterki i ułożyć pomiędzy truskawkami. Całość zalać tężejąca galaretką. Wstawić na całą noc do lodówki.




sernik na zimno z truskawką i gruszką






 Smacznego:)






12 komentarzy:

  1. Mam nadzieję, że torcik odgoni ten śnieg. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) też taką właśnie mam nadzieję:) Lubię zimę, ale zza okna, a nie jak wpadam w poślizg:( zdecydowanie wolę 40 stopni na plus, niż jeden mały minus:)

      Usuń
  2. Też taki muszę zrobić (widziałam truskawki w sklepie:D ) i razem przegonimy zimę! Bo za dużo tego już:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Truskawki w smaku trochę jak trawa, ale pachną truskawkowo, i od razu się cieplej robi:)

      Usuń
  3. mam nadzieję, że przestraszyłaś ta paskudną zimę truskawkami:) hihihi
    a torcik boski! już mi tęskno do lata!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) zobaczymy czy mi sie uda:) póki co jej nadal zima:(

      Usuń
  4. Takim letnim torcikiem to na pewno zimę odgonisz. :)
    Mi jeszcze tak nie dokuczyła w tym roku, więc niech jeszcze sobie mrozi, a na truskawki poczekam do lata, takie polskie, słodziutkie i czerwono to są prawdziwe truskawki!
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie te nasze polskie truskaweczki są lepsze, ale raz na jakiś czas, czyli góra trzy razy do roku kupuje takie trawiaste na poprawę humoru:)

      Usuń
  5. Poproszę kawałeczek!!!! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. ...ale smakowicie wygląda ;d

    OdpowiedzUsuń

Witaj miły gościu :)
Dziękuje za odwiedziny :)
Jeśli masz pytanie do przepisu, zadaj je tutaj, a ja postaram się odpowiedzieć na nie w jak najkrótszym czasie.
Pozdrawiam,

Jola