Szukaj na blogu

piątek, 13 grudnia 2013

Pierniczki na miodzie naturalnym


Udało mi się wypróbować kolejny przepis na pierniczki, tym razem na miodzie naturalnym.W smaku przypominają mi trochę cynamonowe serduszka, które można kupić w sklepach. 




Przepis na te pierniczki znalazłam na blogu Śladami Słodkiej Babeczki  potrzebowałam przepisu na szybkie ciasto bez leżakowania przez noc. Zrobiłam i upiekłam połowę, drugą połowę ciasta  schowałam do lodówki i piekłam następnego dnia. Ciasteczka wałkowałam  tak cienko jak ciasto na pierogi, po upieczeniu ciasteczka mają ok. 3 mm grubości. Świetnie pasują do herbaty czy mleka. Idealne do maczania. Ciasteczka po upieczeniu momentalnie twardnieją i są praktycznie jak kamyczki, ale po dwóch dniach leżakowania w puszce (nie może być w kartoniku) miękną i są super chrupiące, ale nie twarde. Polecam je bardzo :) 


Składniki na około 100 sztuk

  • 1 kg mąki pszennej tortowej
  • 2 jajka 
  • 250 g cukru
  • 100 g masła
  • 450 g miodu
  • 1 opakowanie przyprawy do piernika
  • 4 łyżeczki proszku do pieczenia

Masło, miód i cukier rozpuścić, wystudzić. Wszystkie pozostałe składniki wsypać do dużej miski, dodać wystudzony miód wymieszać i wyrobić. Ciasto wałkować na cienkie placki (jak na pierogi) Wycinać kształtu, piec przez 8 minut w 190 stopniach C.



Smacznego:)

9 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. To jest połowa porcji:) reszta została zjedzona wcześniej:)

      Usuń
  2. Aaaa! to już wiem, dlaczego Twoje zrobił się twarde jak kamień! :) Grubość wałkowania jest kluczem:) Może były grubsze, dlatego były miękkie:) Ślicznie u Cibie wyglądają!!
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Asiu, pierwsza partie ta na Warsztaty zrobiłam jak u Ciebie, a te są eksperymentem, obie wersje sa super! W rezultacie i te i te zmiękły po leżakowaniu :)

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. To jeszcze nie koniec:) Jutro będą jeszcze inne pierniczki :)

      Usuń
  4. Na naturalnych składnikach wychodzą najpyszniejsze! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Na naturalnych składnikach wychodzą najpyszniejsze! :)

    OdpowiedzUsuń

Witaj miły gościu :)
Dziękuje za odwiedziny :)
Jeśli masz pytanie do przepisu, zadaj je tutaj, a ja postaram się odpowiedzieć na nie w jak najkrótszym czasie.
Pozdrawiam,

Jola